کاشف اسرار-مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با گله از دستگاه هاي دولتي كه به حق موقوفه توجه نمي كنند ،اذعان کرد : یکی از مشکلات ما در کشور و به طبع در استان  موضوع مطالبات ما از دستگاه های دولتی است بعضی از دستگاه های دولتی بر روی موقوفات استقرار دارند والبته از پرداخت حق موقوفه خودداری می کنند که نیازمند ورود جدی به این مقوله است

به گزارش کاشف اسرار،ولی عادلی در دیدار با رییس کل دادگستری گیلان،ضمن گراميداشت شهادت دكتر بهشتي و هفته قوه قضاييه ، اظهار کرد : موقوفات اين استان  نسبت به استان های طراز اول کشور در رتبه های پایین قرار دارد ولي نسبت به استان هاي همجوار بيشترين موقوفات را دارا است.

وي خاطر نشان کرد: در پی اصلاحات ارضی در گذشته بسیاری از موقوفات مورد دستبرد افراد سودجو قرار گرفت که امروز با برنامه هاي مدون سازمان اوقاف و همكاران و دستگاه های مرتبط بسیاری از این موقوفات احصاء شد.
 
این مسوول با ابراز خرسندی از این که گیلان سومین استان کشور در میزبانی از امامزادگان و بقاع متبرکه است،افزود:بعضی از موقوفات در اختیار متولیان می باشد که البته نظارت جدی مجموعه اوقاف جهت کار صحیح این متولیان است .
 
عادلی،تصریح کرد:خوشبختانه در راستای اقدام صحیح به نیات واقفین و همياري قوه قضاییه توانستیم آمار وقف را در استان گیلان گسترش دهیم و این آمار رشد وقف نگاه واقفین خيرانديش به عمل صحیح و امینانه نیات توسط اوقاف است .
 
وي همچنين با گله از دستگاه هاي دولتي كه به حق موقوفه توجه نمي كنند ،اذعان کرد : یکی از مشکلات ما در کشور و به طبع در استان گیلان موضوع مطالبات ما از دستگاه های دولتی است بعضی از دستگاه های دولتی بر روی موقوفات استقرار دارند والبته از پرداخت حق موقوفه خودداری می کنند که نیازمند ورود جدی به این مقوله است .
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان،متذکر شد: امروزه از برکات و حسنات وقف خدمات خوبی به نیازمندان پرداخت می شود كه نمونه آن در ماه مبارک رمضان توانستیم در قالب سبد كالاي ضروري به نيازمندان استان كمك کنیم.
 مدیرکل دادگستری گیلان در این دیدار با اشاره به جایگاه وقف و موضوع مهم و بنیادی وقف،گفت : در غرب بی اعتقاد و متزلل به ایمان امروزه بسیاری از هنرمندان سرشناس آنها بنیاد های خیریه عام المنفعه دارند و یکی از کارهای بسیار مهم است که باید توجه به آن شود همین موضوع وقف است.
احمد سیاووش پور،خاطر نشان کرد: اسلام بسیار تاکید بر این موضوع مهم دارد و خيرين هم اگر با این اعتقاد و اعتماد مقداري از اموال خود را وقف نمایند، دیگر شاهد مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه خود نخواهیم بود و این حساسیت بسیار بالاست .
وی با تشکر از زحمات کارهای انجام شده توسط  مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در طی سال های گذشته،تاکید کرد:
باید آثار و ثمرات وقف به مردم نشان داده شود و با تبلیغات وسیع در این خصوص بر همگان این موضوع روشن و مدون شود .
این مسوول ،با تصریح بر این که مسئله وقف يك موضوع حکومتی نیست بلكه وقف یک موضوع مردمی است که همیشه پایسته بوده و خواهد بود،اضافه کرد: ما باید بتوانیم امروز نیات واقفین را جهت دهیم ، ببینیم امروز جامعه به چه چیزهایی نیاز دارد تا نیات واقفین را به همان سمت سوق دهیم .
سیاووش پور،بیان کرد: بنده همیشه تاکید بر قضات با تجربه و قوی در خصوص پرونده های وقفی داریم و این موضوع را مهم میدانیم و از همکاران اوقافي میخواهیم پس از بررسی دقیق حتما موضوعات پرونده های وقفی را پیگیری کنند.
پایان پیام
Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :