کاشف اسرار- صبح امروز انتخابات هییت رییسه موقت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار و علی لاریجانی(رییس نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم قم) و محمد رضا عارف(معاون اول رییس جمهوری دولت اصلاحات_عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و منتخب اول مردم تهران )،برای تصثدی سمت؛رییس مجلس  با یک دیگر، به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،در جریان رای گیری «علی لاریجانی»، توانست با کسب ۱۷۳ اکثریت آرا به عنوان رییس موقت مجلس دهم انتخاب شد و «محمد رضا عارف» با کسب 103 رای،از انتخاب شدن به این سمت،باز ماند.

دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ایران در گفتگو با خبرنگار کاشف اسرار در خصوص رقابت امروز بین «محمد رضا عارف» و «علی لاریجانی» برای تصدی پست ریاست موقت مجلس شورای اسلامی،اظهار کرد: آرای «محمد رضا عارف»؛نشان می دهد 103 رای ثابت اصلاح طلب وجود دارد.

عزت الله تقواییان با تبیین این نکته که تفاوت آرای «مسعود پزشکیان» و «محمد رضا عارف» 51 رای است.خاطر نشان کرد:این تعداد رای ،عدد نمایندگان «مستقل و اعتدال گرا»، را نشان می دهد.

به گفته وی،رای «محمد دهقانی» عضو جبهه پایداری یعنی 136 رای بیانگر آرا کل اصولگرایان تندرو ،معتدل و جبهه پایداری و از سویی دیگر،تفاوت آرا «علی لاریجانی» با «محمد دهقانی» 37 رای است.

عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان کشور،ابراز کرد:تفاوت آرا «علی لاریجانی» با «محمد دهقانی» 37 رای است  که از آن 40 رای بیشتر لاریجانی از عارف، 37 رای با احتمال قریب به یقین مربوط به رای این نمایندگان مستقل و اعتدال گرا است که به جای عارف به لاریجانی رای

داه اند.

تقواییان در پایان ،تاکید کرد: باید چاره اندیشی شود تا در رای گیری هیات رئیسه دائم نتیجه بر عکس شود.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :