کاشف اسرار-مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان،گفت:با برنامه ریزی به عمل آمده ایجاد یک مسیر گردشگری دریایی بین بندر انزلی و منطقه آزاد انزلی و با به کار گیری کشتی های مسافری در نیمه اول امسال راه اندازی می شود.

به گزارش کاشف اسرار،حسین چراغی در دیدار با مدیر عامل منطقه آزاد انزلی ضمن اشاره به زیر ساخت های مناسب استان در دو زمینه تجاری و گردشگری اظهار کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده گردشگری دریایی در بنادر استان در سال جاری وارد یک مرحله جدید می شود.

به گفته وی، طبق این برنامه ایجاد یک مسیر گردشگری دریایی بین بندر انزلی و منطقه آزاد انزلی و با به کار گیری کشتی های مسافری در نیمه اول امسال راه اندازی می شود.

این مسئول،خاطر نشان کرد:در همین راستا و اشاعه فرهنگ دریایی نسبت به انتقال کشتی میرزا کوچک خان به کنار بلوار بندر انزلی اقدام خواهیم کرد تا ظرفیت های این کشتی در اختیار  همشهریان و مسافران قرار بگیرد.

چراغی، تالاب بین المللی بندر انزلی را از دیگر ظرفیت های شهرستان برشمرد و اضافه کرد: اولویت ما طبق این برنامه بهره برداری از توان قایق داران بومی و اتحادیه قایقرانان بندر انزلی است که در این بخش نیاز به استاندارد سازی قایق ها و اسکله ها ی موجود داریم .

وی در بخش توسعه تجاری نیز به تشریح برنامه های خود پرداخت و ابراز کرد: با توجه به تغییرات بازار در تجارت خزر نسبت به اماده سازی زیر ساخت های بندری طی دو سال گذشته اقدامات موثری انجام داده ایم به گونه ای که آمادگی لازم را برای پذیرش انواع کالاهای تجاری در بنادر استان وجود دارد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان در پایان،بیان کرد: هم افزایی در امکانات و تسهیلات قانونی منطقه آزاد انزلی باعث خواهد شد تا سهم بنادر استان از کالای تجاری در خزر را تا درصد قابل توجه ای نسبت به سهم موجود افزایش بدهیم که نقش بندر انزلی، بندر کاسپین و بندر آستارا در افزایش این سهم بسیار تعیین کننده است./منبع:سایت اداره کل

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :