کاشف اسرار-رئیس کمیسیون  آموزش و تحقیقات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و معاون اول رئیس جمهوری دولت اصلاحات با تاکید بر این که کشور در شرایط فروپاشی نیست و مهمترین معضل کشور چالش مدیریت است از اصلاح طلبان درخواست کرد دولت حسن روحانی را هل بدهند.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،محمد رضا عارف در مراسم بررسی مسائل کشور به  مناسبت افتتاح شعبه بنیاد امید ایرانیان در گیلان با ابراز خوشخالی از این که در رشت به عنوان شهر تلاش و مجاهدت حضور پیدا کرده است،اظهار کرد: خوشحالم که بنیاد امید ایرانیان در گیلان که استانی نخبه پرور است با این کیفیت تشکیل شد.

وی با تصریح بر این که خودمان را مدیون مردم می‌دانیم و اطمینان میدهم که فراکسیون امید دغدغه همه مردم را درک می‌کند،تاکید کرد:ما نگران نیستیم و فکر نمی‌کنیم در شرایط فروپاشی هستیم،ضمن این که تجربیات زیادی داریم و این مرحله را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.

این فعال سیاسی به تبیین انگیزه تشکیل بنیاد امید ایرانیان تحت مدیریت خودش  که ایجاد امید می باشد،پرداخت و  معتقد است:”مهمترین معضل کشور چالش مدیریت است.

عارف، بنیاد امید ایرانیان،را  بنیاد جوانان دانست و خاطر نشان کرد: توانایی و گفتمان اصلاح‌طلبان سبب توسعه پایدار می‌شود. تفکر اصلاح طلبان سبب شده بود که ارز تک نرخی شود و برای کاهش فساد در دستور کار قرار گرفت.

وی بهره گیری از دانش نخبگان، فرصتی برای حضور جوانان شایسته در سیاست، ترویج روحیه اعتدال در همه وجوه و توسعه گفتمان کشورداری خردمندانه را از برنامه‌های اصلی بنیاد مذکور ذکر کرد.

رئیس فراکسیون امید با اعتراف بر این نکته مبنی بر این که در دوران اصلاحات در زمینه کادرسازی و جوانگرایی کم‌کاری کردیم،متذکر شد: یکی از اهداف اصلی بنیاد امید ایرانیان جوانگرایی است،ضمن این که حضور زنان در مباحث سیاسی و جامعه یکی از راهبردهای اساسی این بنیاد است.

عارف داشتن برنامه‌ راهبردی یکی از اولویت‌های کاری بنیاد ملی ایرانیاد در شهرستان ها ذکر کرد و توانمندسازی را بسیار پراهمیت دانست و اعتقاد دارد: کمبود نیروی آماده به کار یکی از مشکلات اساسی ماست‌.

وی از نخبگان اصلاح‌طلب در گیلان خواهش کرد که مشکلات نباید ما را از راهبردهای اساسی دور کند،ضمن این که این استان می‌تواند قطب علمی در منطقه شود و علاوه بر آن در مسائل اجتماعی معضلات زیادی داریم‌.

معاون اول رئیس جمهوری دولت اصلاحات، انسجام و هماهنگی در جبهه اصلاح‌طلبان را از برنامه‌های بنیاد امید ایرانیان عنوان کرد و تاکید کرد: قرار نیست در این بنیاد رفتاری حزبی کنیم،ضمن این که بنیاد امید ایرانیان باید اتاق فکری برای همه دولت‌ها باشد حتی اگر دولت همسو با ما نباشد‌.

عارف ،متذکر شد:در ماه های اول دولت اصلاحات نفت را ۷ یا ۸ دلار می‌فروختیم، اظهار کرد: با توکل بر خداوند از این مشکلات عبور خواهیم کرد،ضمن این که انتظار نداریم بنیاد امید ایرانیان تمامی مشکلات را حل کند.

وی در ادامه با بیان این که با برنامه از مردم رای گرفتیم،اذعان کرد: مردم عملکرد ما را ارزیابی خواهند کرد و ما اصلاح طلبان می‌توانیم دولت را رو به جلو هل بدهیم تا موفق باشد،ضمن این که اعضای شورای شهر هیچ بهانه‌ای ندارند زیر در ۸ کلانشهر اعضای ما وارد شورا شدند.

این عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلاحات نظام در پایان خطاب به حاضرین در جلسه،ابراز کرد: ما به رای مردم نیازمندیم و وحدت رمز موفقت می باشد و امیدواریم‌ معضلات کشور را حل کنیم.

ناگفته نماند در این مراسم برخی از مدعیان اصلاح طلبی از جمله:احمد رمضان پور نرگسی،فیاض زاهد،سید احمد حسینی،رضا علی زاده سوستانی و عبدالغفار بی آزار،حضور نداشتند و مشخص نیست کجا بودند>آیا در ردیف های دیگر بودند یا حضور نداشتند؟

پایان پیام

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :