کاشف اسرار-رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت،گفت:پیاده راه هسته‌ی مرکزی رشت از ۲۷ تیر ماه امسال هر شب میزبان شهروندان و گردشگران برای تماشای یک نمایش خیابانی بوده و از این پس نخستین شهر نمایش خیابانی دائمی کشور می‌شود

به گزارش کاشف اسرار،علی رضا حسنی لفمجانی در نشست هنرمندان با شهردار رشت با اعلام این خبر،اظهار کرد: با اجرای نخستین نمایش در غروب روز چهارشنبه ۲۷ تیر ماه امسال شهر رشت به نخستین شهر دارای نمایش خیابانی دائمی تبدیل می‌شود.

وی در توضیح چگونگی اجرای این پروژه‌ی بزرگ فرهنگی به سابقه و پیشینه‌ی غنی هنر نمایش در شهر رشت و وجود هنرمندان برجسته‌ی این رشته‌ی هنری اشاره و خاطر نشان کرد: مدتها بود تصمیم داشتیم که از این ظرفیت و پتانسیل برای بالا بردن سطح فرهنگ جامعه و ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی بهره ببریم که پس از مشورت با دوستان هنری و صاحبنظران مقوله ی نمایش خیابانی دائمی برای شهر رشت مطرح شد و با پیگیریهای لازم کار را به نتیجه رسانده ایم.

این مسئول،ابراز کرد: با استفاده از نیروها و پتانسیل موجود و هنرمندان صاحب نام و کار بلد نمایش، این سازمان تلاش خواهد کرد پس از اینکه از روز چهارشنبه نمایش خیابانی دائمی رشت کلید خورد، هر شب یک نمایش خیابانی در پیاده‌ راه هسته‌ی مرکزی شهر اجرا شود.

حسنی لفمجانی،متذکر شد: تاکنون ۴۰ متن نمایشی از هنرمندان مطرح شهرمان را بررسی کرده و در حال گرفتن مجوز نمایش از اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستیم تا با نظارت گروه اجرایی که تشکیل شده این پروژه‌ی بزرگ فرهنگی هر شب در پیاده‌راه فرهنگی رشت دنبال شود.

به گفته وی، هیات اجرایی این پروژه‌ شامل هنرمندان شناخته‌ شده‌ی گیلان در قالب یک کارگروه ویژه هستند که از نظر کیفی نظارت بر انجام کار گروه‌های نمایشی را بر عهده دارند

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت،تاکید کرد:سعی می کنیم موضوعات نمایش خیابانی در قالب آموزش حقوق شهروندی و آسیب های اجتماعی باشد،ضمن این که تیم اجرایی همچنان نظارت می‌کند تا در همه‌ مناسبت ها از اعیاد تا سوگواری های مذهبی نمایش های مرتبط و به مناسبت آن موضوع اجرا شود.

حسنی لفمجانی،تصریح کرد:ایجاد انگیزه در هنرمندان و گروه های هنری از طریق پشتیبانی مالی و انجام مطالبات آنها است که با درایت شهردار در انتصاب یک مدیر پروژه امیدواریم این دغدغه ی هنرمندان و افرادی که نمایش اجرا می کنند رفع شود.

وی در پایان از همه‌ی شهروندان و همچنین گردشگران خواست تا در محل وعده داده شده در پیاده راه هسته‌ی مرکزی رشت، تماشاگر اجرای این نمایش ها باشند و اعتقاد دارد: نمایش خیابانی دائمی رشت می تواند برای شهر رشت یک برند دیگر برای جذب و جلب گردشگر باشد.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :