کاشف اسرار-به مناسبت فرا رسیدن 17 مرداد و روز خبرنگار مراسم تجلیل از خبرنگاران توسط شورای اسلامی و شهرداری رشت با حضور مدیرکل روابط عمومی استانداری و رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در تالار گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،در این مراسم سرپرست شهرداری ،رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر به ایراد سخنرانی پرداختند ولی ایراد سخنرانی رئیس کمیسیون بهداشت و سخنگوی پارلمان شهری تعجب برانگیز بوده و نشان دهنده این است به حرف و اعتقادی که دارد عمل نمی کند.

برای تبیین و اثبات این مدعا کافی است به سخنان “فاطمه شیرزاد کوزانی”در نهم مرداد ماه جاری که در سایت شورای اسلامی شهر منتشر شده است،مداقه داشت به طوری که بیان د اشت:”بنده معتقدم در این روز(17 مرداد) فقط باید از تلاش های خبرنگاران تجلیل شده و از سخنوری و دیگر مباحث که موجب زحمت مجدد برای آنان می شود امتناع کرد”.

بنابراین ایراد سخنرانی شیرزاد در مراسم روز جاری در تالار گلستان به فاصله گذشت 9 روز از ایراد سخنان قبلی وی نشان دهنده این است که مشارالیها حتی به اعتقادات خود هم توجهی ندارد،ضمن این که  سالها مدیر مسئول رسانه ای می باشد و نزدیک به 5سال  از زمان عضویت در دوره های چهارم و پنجم شورای اسلامی شهر سپری شده است ،چه گام مثبتی برای حل مشکلات اصحاب رسانه برداشته است؟

گام هایی که می توان طبق قوانین جاری در کشور از جمله ماده 71 وظایف شوراها برای اصحاب رسانه ساکن شهر رشت برداشت به شرح ذیل است:

یک-دولت و شهرداری‌ها و سازمان آب و فاضلاب مکلفند با ارائه تعرفه فرهنگی و یا پروانه ساختمان در زمینه آب و برق و گاز، حمل و نقل و پست، با استفاده از کاربری فرهنگی در فضاهای مسکونی از کتابفروشان، ناشران و مطبوعات که دارای مجوزهای قانونی لازم هستند حمایت کنند.

بخشودگی در عوارض سالیانه خودرو و املاک مسکونی آنان،معرفی به بانک شهر برای برخورداری از وام بدون بهره یا قرض الحسنه و یا اعطای کمک های بلاعوض  از سوی شورا برای اصحاب رسانه دارای همکاری با مدیریت شهری،صدور مجوز تردد با خودرو در محدوده طرح ترافیک و  حتی الامکان پیاده راه هسته مرکزی شهر

 

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :