کاشف اسرار-کارمند ستاد نظارت گمرکات استان گیلان و رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی مرغ گوشتی خزر انزلی در ششم اسفند ماه سال گذشته با برقراری تماس با پایگاه خبری”کاشف اسرار”از قطع برق این واحد تولیدی به دلیل بدهی به شرکت توزیع نیروی برق خبر داد.

سیده زینب تقوی میان پشته در گفتگو با خبرنگار کاشف اسرار بر تمهیدات حضور خبرنگار و مدیر مسوول این رسانه تا روز آینده جهت بازدید از این واحد تولیدی را به طور قطعی فراهم می کند ولی متاسفانه با گذشت بالغ بر 5 ماه و به رغم پی گیری های مستمر از پاسخ گوئی و وفا به عهده این شخص خبری نیست!

این گفتگو بنا به درخواست “امینه پرموزه”به عنوان یکی از پرسنل حوزه مالی ستاد نظارت گمرکات استان که اهل کرمانشاه و چند سالی می باشد در استان گیلان سکونت دارد این مصاحبه انجام شد و به دنبال عدم وفا به عهد و عدم پاسخ به پیامک توسط “تقوی میان پشته”قول اطلاع موضوع به همکارش داد ولی نتیجه ای نداده است.

ناگفته نماند طبق اصل 141 قانون اساسی و قانون منع تصدی بیش از یک شغل،عضویت کارکنان دولت در هیات مدیره شرکت های بخش خصوصی غیر قانونی است و دستگاه های نظارتی باید به این موضوع کنند و ناظر گمرکات استان هم پاسخگو باشند،

به موجب تبصره (۲) ماده ۲۴۱ [قانون اصلاح ماده ۲۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت]، هیچ فردی نمی تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیر دولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می شود.

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :