کاشف اسرار-شهردار خمام میزان درآمد زائی این نهاد عمومی غیر دولتی را پائین دانست و از پرداخت سالیانه 291 میلیون و 600 هزار تومان به شهرداری رشت  بابت حمل و تخلیه روزانه 3 کامیون پسماند این شهر به سایت زباله سراوان شهرستان رشت خبر داد و بر ضرورت ساماندهی بازاریان خمام نیز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،موسی فکور پاشاکی صبح امروز با برگزاری جلسه هم اندیشی با تعدادی از بازاریان سنتی خمام با انتقاد از وضعیت نامناسب بازار این شهر،اظهار کرد: روزهای یک شنبه به دلیل وضعیت نامناسب فعلی حاضر نیستم در آن حضور یابم و باید هر چه سریعتر محل استقرار دست فروشان در خیابان بوعلی و نیز فضای در نظر گرفته جوار شهرداری سامان دهی بشود.

وی با اشاره به تصویب عوارض  به مبلغ 50 هزار ریال بابت استقرار هر غرفه دست فروشان توسط شورای اسلامی خمام برای سال جاری،خاطر نشان کرد:،شهرداری باید درآمد داشته باشد تا هزینه صرف عمران و آبادانی شهر کند.

این مسئول میزان درآمد سالیانه شهرداری خمام را پائین دانست و اذعان کرد:این نهاد عمومی غیر دولتی در سال گذشته 6 میلیارد تومان درآمدزائی داشته است و ضمن این که رقم کمک دولت به این نهاد عمومی غیر دولتی ناچیز بوده ،به طوری که 900 میلیون تومان برای هزینه کرد در بخش عمرانی پرداخت کرده،علاوه بر آن بابت ارزش افزوده هم رقمی پرداخت کرده است.

فکور پاشاکی خطاب به بازاریان، رقم عوارض در نظر گرفته شده برای مغازه داران به صورت سالیانه 96 هزار تومان و رقم در نظر گرفته شده برای دست فروشان  50 هزار ریال و پائین تر دانست و اذعان کرد:شرایط جوری شده وقتی به افراد تنگ دست و متکدی مبلغ ده هزار ریال پرداخت می شود پس می دهند و خواستار مبلغ حداقل به میزان مبلغ 50 ریال هستند.

وی با تصریح بر این که شهرداری از باراریان سنتی حمایت می کند و با توجه به شرایط نامناسب فعلی اقتصادی جامعه به دنبال اعمال فشار و همراهی نکردن با این اقشار کم درآمد نیست،متذکر شد:بازاریان باید شرایط فعلی شهرداری خمام را در نظر بگیرند،ضمن این که اطلاع دارید زمین در نظر گرفته شده در جوار شهرداری در بهترین نقطه از شهر واقع شده و دارای ارزش بها بالایی است.

این دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق و معاون اسبق سیاسی و امنیتی فرمانداری رشت،یکی از دلایل درآمد پائین شهرداری خمام را کاهش میزان ساخت و ساز در این شهر عنوان کرد و اعتقاد دارد:زمینی که در کنار شهرداری و در بهترین نقطه شهر قرار دارد،دارای ارزش بها بالا می باشد،فقط برای دایر شدن بازار هفتگی در روزهای یک شنبه با ظرفیت 180 باب غرفه استفاده می شود،ولی متاسفانه دیگر روزهای هفته بلاتکلیف بوده و بلاتکلیف بودن آن به صلاح شهر و شهرداری نیست.

فکور پاشاکی به تبیین برنامه های شهرداری برای زمین مذکور پرداخت و اضافه کرد:ساخت دیوار دور تادور زمین و دروازه ورودی برای ورود و خروج بازاریان و مشتریان و خودروهای آنان،صدور کارت شناسایی برای بازاریان،اولویت قرار دادن غرفه های تعیین شده برای اهالی خمام و نیز استقرار در ردیف های جلویی بازار و مکان از پیش تعیین شده تا زمان در نظر گرفتن مکان جدید،احداث مغازه های دایمی در اطراف زمین، اخذ عوارض از غرفه داران،استقرار مامور برای نظم بخشی و عدم اجازه به خودروهای وانت نیسان و پیکان وانت برای پارک در حوالی درب ورودی با همکاری ماموران پلیس راهور از جمله برنامه های درنظر گرفته شده توسط این نهاد عمومی غیر دولتی است.

وی با اشاره مجدد به میزان درآمد زائی پائین شهرداری خمام،یکی از وظایف قانونی این نهاد را حمل زباله های شهروندان با اخذ عوارض سالیانه ناچیز برشمرد و از حمل و تخلیه روزانه 3 کامیون پسماند این شهر به سایت زباله سراوان شهرستان رشت و پرداخت 810 هزار تومان روزانه و 291 میلیون و 600 هزار تومان سالیانه به شهرداری رشت خبر داد و تصریح کرد:با هر دستگاه کامیون می تواند به صورت روزانه 400 هزار تومان درآمد زائی کرد ولی حمل زباله ضروری و وظیفه قانونی است.

شهردار خمام  هر گونه تغییر در نرخ عوارض دریافتی روزانه از بازاریان سنتی را منوط به تصویب توسط شورای اسلامی شهر دانست و بر دریافت مبالغ معقول توسط شهرداری تاکید کرد تا این نهاد عمومی غیر دولتی متضرر نشود.

فکور پاشاکی در پایان،متذکر شد:با برگزاری دو جلسه دیگر با بازاریان سنتی به جمع بندی نهایی خواهیم رسید،ضمن این که نظارت بر نرخ فروش اجناسی عرضه می شود،بر عهده شهرداری نبوده و سازمان صنعت،معدن و تجارت و نیز اداره کل تعزیرات حکومتی باید به این موضوع ورود پیدا کنند.

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :