کاشف اسرار-رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از تدارک دیدن برگزاری سومین جشنواره فرهنگی جوکول از ساعت 18 تا 21 طی روزهای دوشنبه تا چهار شنبه هفته جاری در پیاده راه فرهنگی هسته مرکزی این شهر خبر داد.

علی رضا حسنی لفمجانی عصر امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار در حوزه مدیریت شهری با اشاره به استقبال شهروندان،هم استانی ها و گردشگران از برگزاری جشنواره جوکول طی دو سال گذشته،اظهار کرد:سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت درصدد است سومین جشنواره این برنامه فرهنگی را طی روزهای 29 تا 31 مرداد ماه جاری برگزار کند.

وی برگزاری جشنواره جوکول را با همکاری با مشارکت سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری و نیز شهرداری منطقه دو شهرداری رشت عنوان و خاطر نشان کرد:«جشنواره جوکول» بر اساس برنامه برند سازی «رشت شهر جشنواره‌ها»و در چند بخش فرآوری و عرضه جوکول« اولین خوشه سبز برنج شالی” همراه با نمایش ادوات سنتی پادنگ و آبدنگ برگزار می شود.

این مسئول،با بیان این که ادوات سنتی پادنگ و آبدنگ در این جشنواره به صورت نمادین مورد استفاده قرار می گیرند،ابراز کرد:اجرای موسیقی محلی،معرفی و فروش محصولات غذایی تهیه شده از جوکول و نیز برپائی آیین های سنتی از برنامه های این جشنواره 3 روزه است.

حسنی لفمجانی،متذکر شد:گیلان و شهر رشت با توجه به دارابودن تنوع بسیار زیاد در آیین و آداب و سنن و رویدادهای مربوط به آن می تواند به عنوان یک قطب گردشگری رویدادها مورد توجه قرار گیرد

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :