کاشف اسرار-وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری،صنعتی و ویژه اقتصادی در جلسه یکم تیر ماه 93به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و با رعایت تصویب نامه شماره ۱۱۳۲۰۰/ت۴۹۵۱۶ مورخ ۹۲/۶/۵ نسبت به تعیین اعضای غیر موظف هیات مدیره سازمان های مناطق آزاد صنعتی و تجاری انزلی ،ارس ماکو به مدت 3 سال اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار و طبق این تصویب نامه؛جمشید تقی زاده ،قربان علی سعادت و محمد علی نجفی امیر کیاسر به ترتیب و جداگانه به عنوان اعضای غیر موظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس،ماکو و انزلی تعیین شدند.

محمد علی نجفی امیر کیاسر که هم زمان با عضویت در هیات مدیره منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی،سمت نماینده عالی دولت در استان گیلان را بر عهده داشت،ضمن این که”رضا مسرور”که خواهر زاده وی می باشد از 1392 به عضویت در منطقه آزاد یاد شده درآمده و تاکنون علاوه بر حفظ این سمت ،ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی این مجموعه دولتی بر عهده دارد.

 

علی رغم این که دوره عضویت”نجفی امیرکیاسر”در یکم تیرماه سال گذشته به پایان رسیده و تمدید عضویت و یا جایگزینی شخصی دیگری در روزنامه رسمی زیر مجموعه قوه قضائیه منتشر نشده است،نام و نام خانوادگی دایی جان مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در سایت اینترنتی هم چنان به چشم می آید و مشخص نیست چرا حذف نشده است!

از رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه یاد شده تقاضا می شود در راستای تنویر افکار عمومی و نیز  توجه به منشور حقوق شهروندی دولت تدبیر و امید و نیز مصوبه شورای عالی اداری در راستای حقوق شهروندی در نظام اداری و تاکید بر پاسخگویی،هر چه سریعتر در این باره با ارائه مستندات پاسخ بدهند،دلیل عدم حذف چیست؟چنان چه با تمدید عضویت موافقت شده چرا در سایت روزنامه رسمی منتشر نشده است؟

امام خامنه ای: افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنانچه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند،حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است.۱۳۸۸/۰۳/۲۹

در کنار این، نظام پاسخگویی را برای خودتان متحتم بدانید. واقعا وزیر در حوزه‌ی کار خودش، مدیران وزارتی در حوزه‌ی کار خودشان، معاونان هر کدام در حوزه‌ی کار خودشان پاسخگو باشند. یعنی هم در برابر خطایی که انجام می‌گیرد، واقعا پاسخگو باشند؛ هم در برابر کار لازمی که باید انجام می‌گرفته و انجام نمی‌گیرد، پاسخگو باشند.

قضاوت را به خوانندگان می سپاریم…….

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :