کاشف اسرار-سرپرست شهرداری رشت روز جاری طی مکاتبه ای با مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان ضمن اعلام آمادگی این نهاد عمومی غیر دولتی برای اعطای رتبه به کارگران رسمی و کارکنان قرارداد کارگری خواستار بهره مندی از نظریات ارشادی آن اداره کل و صدور مجوزهای لازم در این خصوص شد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،در ابتدای نامه”علی بهارمست”به”عباس علیزاده سروندی”که متن آن در اختیار این رسانه قرار گرفته،آمده است:”شهرداری ها در راستای خدمت رسانی به شهروندان از خدمات بی وقفه و شبانه روزی تعداد زیادی پرسنل مشمول قانون کار در قالب کارکنان رسمی و قرارداد کارگری استفاده می نماید”.

وی  می افزاید:”با توجه به این که ضریب افزایش حقوق سالیانه مصوب اعلامی دولت نسبت به مخارج این کارکنان قابل توجه نمی باشد،حقوق و مزایای دریافتی آنها از بسیاری دستگاه ها کمتر است و منجر به کاهش انگیزه شغلی این کارکنان و سختی معیشت برای آنها شده است”.

این مسئول،خاطر نشان کرد:”نظر به این که بر اساس ماده 14 ضوابط اجرائی طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان مشمول قانون کار،دستگاه ها می توانند به ازای هر 4 سال تجربه مازاد بر شرایط احراز شغل،1 رتبه در گروه مربوطه به کارکنان اعطا کند”.

بهارمست ،تاکید کرد:”این شهرداری در نظر دارد به منظور افزایش بهره وری و ارتقائ سطح معیشت و تقویت انگیزه های شغلی کارکنان نسبت به اجرای ماده 14 ضوابط اجرائی طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان مشمول قانون کار و اعطای رتبه به کارگران رسمی و کارکنان قرارداد کارگری اقدام نماید”.

وی در پایان از مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان خواستار شد ضمن صدور دستور بهره مندی این شهرداری از نظریات ارشادی دستگاه اجرائی یاد شده،مجوزهای لازم در این خصوص صادر بشود.

لازم به ذکر می باشد شهرداری رشت در حال حاضر بیش از 750 نفر کارکنان رسمی و قراردادی دارد.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :