کاشف اسرار-به دنبال انتشار گزارشی در پایگاه خبری و تحلیلی “کاشف اسرار”با تیتر:”آیا مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تصور می کند مردم هالو هستند؟کارمندان جای مردم پای میز خدمت آمدند!”قالب پایگاه اطلاع رسانی این دستگاه اجرائی تغییر کرد و دسترسی به تصاویر برپائی میز خدمت و عوام فریبی غیر ممکن شد.http://yon.ir/ze13g

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،ماجرا از این قرار است این اداره کل به مناسبت رزمایش سراسری ،میز خدمتی توسط پایگاه مقاومت بسیج میرزا کوچک در 26 شهریور ماه امسال ترتیب داد،تصاویری از برپائی  این برنامه منتشر کرد،لکن آیا “رضا علیزاده سوستانی”تصور می کند مردم هالو هستند ؟ آیا کارمندانش به جای مردم پای میز خدمت بروند و مشکلات خود را با اجرای شو با کارشناسان میز خدمت در میان بگذارند، این رسانه دست به افشاگری نمی زند؟

به دنبال انتشار تصاویر کارمندانی که خود را جای مردم جا زدند و مشکلات خود را با کارشناسان میز خدمت در میان گذاشتند،“کاشف اسرار”دست به افشاگری در 27 شهریور ماه و به فاصله یک روز از زمان انتشار تصاویر در سایت اداره کل میراث فرهنگی می کند.

به دنبال افشاگری،مدیرکل دستگاه اجرائی یاد شده به جای عذرخواهی طبق منشور حقوق شهروندی دولت تدبیر و امید،یک باره قالب پرتال اطلاع رسانی میراث فرهنگی را توسط شخصی با هویت:”سجاد نبی پور”تغییر داد و این امر سبب عدم دسترسی به تصاویر میز خدمت مذکور شده است؟!

 طبق مصوبه سال 1395 شورای عالی اداری در راستای حقوق شهروندی در نظام اداری :در آن دسته از دستگاه های اجرایی که به طور متعارف مراجعین زیادی دارند؛ لازم است علاوه بر رعایت مفاد این مصوبه، واحد هماهنگ کننده ای تحت عنوان “میز خدمت” با حضور کارشناسان مطلع دستگاه با اعطای اختیارات لازم تعبیه شود، به نحوه که مراجعین ضمن استقرار در محل انتظار مناسب حتی المقدور بدون حضور در واحدهای داخلی دستگاه، خدمت یا پاسخ مورد نیاز خود را صرفاً از طریق این میز دریافت نمایند. “میز خدمت” عهده دار وظایف مشروح زیر می باشد:
الف- ارایه اطلاعات و راهنمایی های لازم به مراجعین در ارتباط با امور مربوط
ب- دریافت مدارک و درخواست های مراجعین
ج- انجام امور و درخواست های متقاضیان در صورت امکان و در غیراین صورت، اعلام تاریخ مراجعه بعدی یا زمان ارایه خدمت نهایی به مراجعین
د- دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذیربط و اعلام آن به مراجعین
هـ- هدایت مراجعین به واحدهای مرتبط در موارد ضروری پس از انجام هماهنگی با واحد ذیربط

کاشف اسرار برای اثبات عدم امکان دسترسی به تصاویر برگزاری میز خدمت عوام فریبانه و نیز تغییر قالب پایگاه اطلاع رسانی دستگاه یاد شده،عکس هایی را در ادامه منتشر می کند،ضمن این که از این سایت فیلم برداری شده و برای رویت در روز های آتی می توانید به کانال تلگرامی این رسانه به آدرس:hashefasrar.ir@ مراجعه کنید.ذ

با توجه به عوام فریبی مدیرکل دستگاه یاد شده،انتظار می رود؛معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،استاندار گیلان،نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی،نماینده ولی فقیه و نیز دستگاه های نظارتی استان واکنش نشان بدهند و برخورد طبق ضوابط بکنند.

لازم به توضیح می باشد در قالب جدید از سایت اداره کل مذکور فاقد اطلاعاتی طبق ماده 7 آئین نامه اجرائی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به شرح ذیل بوده  و برابر ماده 11 آئین نامه مذکور وظایف و مسئولیت های مربوط به اجرای قانون و این آیین نامه به عهده بالاترین مقام مؤسسات مشمول قانون می باشد،

ماده 9:مؤسسات مشمول قانون موظفند اطلاعات زیر را در درگاه خود بر اساس ضوابط و استانداردهای مندرج در تصویب نامه شماره 192630/ت42635ک مورخ 3/10/1391 طراحی، درج و امکان دسترسی بر خط و بیست و چهار ساعته در هفت روز هفته برای مراجعان فراهم نمایند:
الف- شرح وظایف و الزامات قانونی.
ب- قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت های مؤسسه.
پ- ساختار سازمانی و وظایف هر پست تا پایین ترین سطح سازمانی.
ت- فهرست کلیه مدیران سازمان به همراه تلفن ثابت و رایا نامه (ایمیل) سازمانی ایشان.
ث- فهرست و امکان دسترسی به کلیه نهادهای تابعه و بالادست.
ج- صفحه اعلام اعتراض به فعالیت های مؤسسه، واحد تابعه یا کارکنان (ایجاد سامانه دریافت تلفنی یا پیامکی یا رایانامه (ایمیل) داخلی برای اعلام اعتراض ضروری است).
چ- طرح های تملک دارایی سرمایه ای مؤسسه به همراه گزارش آخرین وضعیت پیشرفت آنها.
ح- صفحه اعلام نیازمندی های مناقصات و مزایده ها و اعلام آخرین وضعیت آنها.
خ- شناسنامه کلیه خدمات قابل ارایه مؤسسه به همراه متولی پاسخگویی هر خدمت.
د- فرآیند ارایه هر خدمت به همراه کلیه نیازمندی های مربوط.
ذ- زمان بندی ارایه خدمات و فهرست و شیوه دسترسی به کارکنان پاسخگوی خدمات.
ر- اعلام شیوه های ارایه خدمت در صورت برون سپاری از طریق دفاتر پیشخوان خدمات و تعهدات ایشان.
ز- ایجاد صفحه راهنمای پیش خوان و سؤالات مکرری که از مؤسسه شده و پاسخ های مربوط.
ژ- ایجاد صفحه پیگیری خدمت یا درخواست اطلاعات به همراه اطلاعات فرآیند طی شده برای ارایه خدمت.
س- گزارش زمان هایی که پیش خوان جهت به روز رسانی یا مسایل فنی از دسترس خارج می شود یا شده است.
ش- اطلاعات مربوط به وظایف مؤسسات عمومی مشمول قانون که مطابق قوانین و مقررات کشور ارایه آن الزامی است

لازم به ذکر می باشد برابر ماده 9 حقوق شهروندی در نظام اداری، هر فردی حق دارد در صورت مشاهده یا اطلاع از تخلفات اداری و نقض قوانین و مقررات در هر یک از دستگاه های اجرایی، موارد مشاهده یا اطلاع خود را به مراجع نظارتی درون سازمانی و برون سازمانی گزارش کند.

النهایه با توجه به این که “علیزاده سوستانی”به قانون و آئین نامه مذکور بی توجهی داشته ،مستوجب پیگردد قانونی برابر مواد 570 و 576 قانون مجازات اسلامی،ماده 22 قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و نیز ماده 19 حقوق شهروندی در نظام اداری  بوده و مردم می توانند به مراجع اداری و قضایی شکایت کنند.

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :