کاشف اسرار-مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در اواخر شهریور ماه امسال نشستی با مسئولان ادارات شهرستانی این دستگاه اجرائی برگزار و در این برنامه نسبت به نودیع و معارفه سرپرست جدید معاونت صنایع دستی اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،بنا به شنیده ها”رضا علیزاده سوستانی”در این نشست با قدردانی از زحمات چندین ساله”سلمان شاه محمدی”در این سمت،پروین حلاج رضائی را به این سمت منصوب و معارفه کرد.

به رغم گذشت حدود دو هفته از این مراسم،تاکنون خبری از برگزاری مراسم تودیع و معارفه این معاونت در سایت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان منتشر نشده و این مغایر با بند دهم ماده هشتم تصویب نامه شورای عالی اداری در راستای حقوق شهروندی در نظام اداری و ابلاغ شده توسط رئیس جمهوری در اسفند 95 می باشد که تاکید دارد:”دستگاه های اجرایی باید متناسب به مراجعات، به منظور بهبود مستمر نظام ارائه خدمت و افزایش رضایتمندی مراجعان، به طرق مناسب اطلاع رسانی کند”.

علاوه بر این،عدم اطلاع رسانی از انتصاب سرپرست معاونت صنایع دستی آن هم در سکوت خبری،مغایر با بخش “د”بند دوازدهم ماده هشتم مصوبه فوق الذکر دارد که مقرر داشته است:”د- به موقع بودن اطلاع رسانی؛ یعنی اطلاعات باید در زمانی که نیاز به آن وجود دارد ارائه شود به نحوی که مخاطبان، فرصت معقول برای واکنش و تصمیم گیری پس از آگاه شدن از آن را داشته باشند”.

سلمان شاه محمدی”امروز در گفتگو با خبرنگار ما،خداحافظی خودش از این سمت در اواخر شهریور ماه و فعالیت از تیر سال جاری در سمت سرپرست معاونت سرمایه گذاری این دستگاه اجرائی و معرفی”پروین حاج رضائی”به عنوان سرپرست زمان برگزاری نشست مدیرکل با مدیران ادارات شهرستانی،تائید کرد.

با توجه به این که تاکنون خبری از مراسم تودیع و معارفه این معاونت در اختیار حداقل “کاشف اسرار”قرار نگرفته و در سایت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قابل رویت نیست،بنابراین برابر ماده ۹ حقوق شهروندی در نظام اداری، هر فردی حق دارد در صورت مشاهده یا اطلاع از تخلفات اداری و نقض قوانین و مقررات در هر یک از دستگاه های اجرایی، موارد مشاهده یا اطلاع خود را به مراجع نظارتی درون سازمانی و برون سازمانی گزارش کند.

النهایه با توجه به این که “علیزاده سوستانی”به مصوبه مذکور بی توجهی داشته ،احتمالا مستوجب پیگردد قانونی برابر مواد ۵۷۰ و ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی و نیز ماده ۱۹ حقوق شهروندی در نظام اداری  بوده و مردم می توانند به مراجع اداری و قضایی شکایت کنند.

برابر ماده ۹ حقوق شهروندی در نظام اداری، هر فردی حق دارد در صورت مشاهده یا اطلاع از تخلفات اداری و نقض قوانین و مقررات در هر یک از دستگاه های اجرایی، موارد مشاهده یا اطلاع خود را به مراجع نظارتی درون سازمانی و برون سازمانی گزارش کند.

النهایه با توجه به این که “علیزاده سوستانی”به قانون و آئین نامه مذکور بی توجهی داشته ،مستوجب پیگردد قانونی برابر مواد ۵۷۰ و ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی،ماده ۲۲ قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و نیز ماده ۱۹ حقوق شهروندی در نظام اداری  بوده و مردم می توانند به مراجع اداری و قضایی شکایت کنند.

کارشناس حمایت از تشکلهای مردم نهاد،مسئول واحد حمایت از تشکلهای مردم نهاد و مشاور امور بانوان مدیر کل از جمله سوابق کاری”حلاج رضایی در اداره کل مذکور بوده است.

نام و نام خانوادگی مشارالیها به عنوان کارشناس امور فرهنگی گیلان در پای بیانیه جمعی از کارشناسان و کنش گران میراث فرهنگی دربارۀ تغییرات پی‌ درپی مدیریتی در «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور» در مرداد سال گذشته و درخواست برای ابقای”زهرا احمدی پور”در سمت معاون رئیس جمهوری،به چشم می خورد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:”به عنوان کار‌شناسان و کنشگران این حوزه یادآوری می‌کنیم که تغییراتِ غیر ضروری و پی‌ در پیِ مدیریتی نه تنها کمکی به پیش برد اهداف این سازمان نخواهد کرد، بلکه بحران‌های آن را عمیق‌تر می‌سازد”

 

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :