کاشف اسرار-رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت،دلایل آغاز اجرای پروژه عمرانی بقعه متبرکه خواهر امام رضا(ع)معروف به حضرت فاطمه اخری(س)ذر شهر رشت را تشریح کرد.

حمید رضا کریمی چافوچائی پیش از ظهر امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار،اظهار کرد:بقعه متبرکه خواهر امام(س)رشت،چندین سال می باشد که فعالیت های عمرانی آن به دلیل نداشتن بودجه لازم و وجود مدیریت چندگانه متوقف شد.

وی خاطر نشان کرد: از حدود 5 ماه قبل با ورود قاطعانه اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت و انتصاب هیئت مدیره آستان مقدس خواهر امام (س)رشت،روند رو به رشد در امورات فرهنگی و عمرانی این مکان زیارتی صورت گرفته است.

این مسئول،خاطر نشان کرد: هم اکنون با رایزنی های صورت گرفته با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رشت،فعالیت های عمرانی در آستان مطهر خواهر امام(س)رشت جهت توسعه فرهنگی منطقه پیرامون آن با سرعت خوبی در حال انجام است.

کریمی چافوچائی هدف از انجام فعالیت های عمرانی در آستان مقدس خواهر امام(س)رشت را خروج این مکان زیارتی از بن بست و مهیا نمودن فضا مناسب برای پذیرایی از زائرین و نیز مجاورین حرم مطهر و هم چنین ایجاد فضای معنوی در خور شان حضرت فاطمه اخری(س)ذکر کرد.

وی ابراز کرد: هم اکنون و در گام اول ،صحن مطهر به متراژ حدود یک هزار متر مربع توسط سازمان عمران شهرداری رشت و با همکاری واحد فنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان،در حال انجام است.

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت،اگر چه در اجرای این پروژه سازمان های ذیربط مانند میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ،بر اساس وظایف ذاتی خویش به مساله ورود پیدا کرده،که الیته اوقاف رشت نامه ای را در 30 خرداد ماه امسال به یگان حفاظت آن دستگاه اجرائی ارائه و با همکاری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری رشت،مواجه شد.

کریمی چافوچائی در پایان،تصریح کرد:انتظار داریم کلیه ادارات و مسئولین شهرستانی و استانی جهت پیش رفت و توسعه آستان مقدس خواهر امام(س) رشت،دست به دست یک دیگر بدهند تا حرم متبرک خواهر امام رضا(ع)از مهجوریت،خارج بشود.

گفتنی است در هنگام پایان این مصاحبه،حکم دادستان ویژه روحانیت درباره توقف عملیات پروژه عمرانی در پیرامون بقعه خواهر امام(س)رشت ،متقارن با حدود ساعت 12،به دست رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت رسید.

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :