کاشف اسرار-رشت به عنوان کلان شهر و مرکز استان گیلان و یکی از مقاصد مهم گردش گری کشور دارای میادین متعددی می باشد که از جمله آنها می توان به میادین شهدای هاشمی در بلوار شمسی پور و نیز شهید محمد رضا غزنوی،حد فاصل بلوارها و تقاطع توحید و گیلان اشاره کرد که در منطقه 1 شهرداری واقع شده اند.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،میدان؛نوعی از تقاطع است که در آن برخوردهای جهات حرکتی توسط یک یا چند جزیره میانی ( اغلب دایره یا بیضی ) به حرکت‌های گردشی تبدیل می‌ کند،ضمن این که برای ساخت این گونه میدان ها هزینه زیادی از بیت المال صرف می شود.

https://www.amar.org.ir/Portals/0/EmzCore/SCISTAttachments/3175-1.jpg

میادین غزنوی و شهدای هاشمی از نوع دایره شکل  و پرتردد بوده ولی متاسفانه بیش از یک سال می باشد که این نقاط برای گردش وسائط نقلیه با گذاشتن گلدان های بزرگ مستطیل شکل بسته شده و بنا به پرس و جو از کارشناسان مدیریت ایمنی و ترافیک شهرداری رشت ،انسداد این میادین بدون اخذ مجوز از کمیته فنی کارگروه ترافیک این نهاد عمومی غیر دولتی بوده است.

همان طور که مرقوم شد برای ساخت میادین هزینه زیادی از بیت المال صرف می شود ولی بنا به اظهارات برخی از کارشناسان انسداد این دو مسیر گردشی توسط پلیس راهور بدون طرح در کمیته فنی شهرداری صورت گرفته است و چنان چه این اظهارات صحیح و بدون اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح باشد،آیا این اقدام پلیس راهور مرکز استان یا استان خودسرانه تلقی می شود یا خیر؟

بنا به مشاهدات همه روزه خبرنگار این رسانه و حتی تهیه تصاویر در عصر امروز،برخی از خودروهای در حال تردد از مسیر مسجد هاشمی  به سمت بلوار معلم و میدان سرگل را دارند به دلیل انسداد سمت راست میدان با گلدان ،به جای استفاده از دور برگردان تعبیه شده در نزدیکی بلوار رشتیان از لاین سمت چپ میدان استفاده می کنند و متاسفانه ماموران پلیس راهور برای اعمال قانون هم حضور ندارند.

از پلیس راهور سئوال می شود اگر ساخت این گونه میادین کارشناسی شده می باشد،آیا برای انسداد این مسیرها برای انجام حرکت گردشی خودروها مجوز از کمیته فنی شهرداری،شورای ترافیک شهرستان و یا استان اخذ کرده است؟

اگر مجوزی اخذ نکرده،آیا پاسخگو حوادث مالی و جانی احتمالی برای مردم می باشد و اگر هم مجوز اخذ کرده،مستندات رسمی در اختیار این رسانه بگذارد تا جهت تنویر افکار عمومی منتشر کند.

پایان پیام

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :