کاشف اسرار-فرماندار رشت برگزاری باشکوه تر اربعین حسینی امسال به لحاظ شرایط  داخلی و بین المللی از اهمیت بسیار زیادی به نسبت سالیان گذشته برخوردار است و بار دیگر تجدی قدرت تشییع در مقابل چشم جهانیان با عظمت و شکوه بیشتر به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،”میرشمس مومنی زاده”عصر امروز در “همایش مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی شهرستان رشت”که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،این جلسه را با عظمت دانست.

وی با اشاره به نزدیکی ایام اربعین حسینی و ایجاد شور و نشاط در بین مردم ایران و نیز 60 کشور مسلمان در دنیا،ابراز کرد:اربعین حسینی به عنوان یک همایش بسیار بزرگ و بی دلیل عالم تشییع در جهان به شمار می آید که در طی سالیان گذشته به برکت خون شهدای 8 سال دوران دفاع مقدس و مدافع حرم و به عشق مردم و به همت مسئولین و مردم و عاشقان امام حسین ع در کشور عراق و کربلا هستیم.

این مسئول ،خاطر نشان کرد:به همت مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی به ویژه در استان گیلان هر ساله با شکوه و عظمت این کنگره بزرگ افزوده می شود و مردم عاشق از طریق کاروان ها و یا با پای پیاده این مسافت طولانی را طی و در کربلا حضور پیدا می نمایند و مسئولین و بقیه مردم از این کاروان ها و زائرین پشتیبانی می کنند.

مومنی زاده هدف از برگزاری این همایش را برنامه ریزی و برپا کردن هر چه باشکوه تر اربعین حسینی در عراق عنوان کرد و افزود:برگزاری اربعین حسینی به لحاظ شرایط داخلی و بین المللی از اهمیت بسیار زیادی به نسبت سالیان گذشته برخوردار است.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و تلاش عمومی که صورت خواهد گرفت بتوان این مراسم را امسال با شکوه تر از سال گذشته برگزار بشود و بار دیگر تجدی قدرت تشییع در مقابل چشم جهانیان با عظمت و شکوه بیشتر به نمایش گذاشته بشود.

نماینده عالی دولت در رشت خطاب به بخش داران تابعه این شهرستان،تاکید کرد:به گونه ای در بخش های تابعه شهرستان برنامه ریزی بکنید تا بهتر و بیشتر از سال های گذشته کمک نقدی و غیر نقدی مردم که تمایل در مشارکت دارند،جذب بشود.

مومنی زاده از شهرداران در شهرهای تابعه شهرستان رشت تقاضا کرد که با استفاده از امکانات و تجهیزاتی در اختیار دارند در این باره فعالانه مشارکت بکنند و علاوه بر آن از سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان درخواست نمود ضمن هماهنگی با اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی،ضمن استفاده از ظرفیت عظیم این حوزه،با تامین آرد  و نان مورد نیاز توسط نانوایان در سطح شهرستان،هر چه بیشتر بهره مند بشویم.

وی از صدا و سیما  گیلان درخواست کرد در امر تبلیغ ،اطلاع رسانی و تشویق مردم برای مشارکت هر چه فعالانه تر آنان در این امر مهم یاری گر باشند و از مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هم تقاضا نمود در ارائه خدمات امداد و نجات و تامین اقلام و تجهیزات پزشکی و دارویی مورد نیاز فعالانه هم چون سال های گذشته همکاری داشته باشند.

این مسئول،تصریح کرد:از سازمان جهاد کشاورزی گیلان انتظار داریم طی هماهنگی با شالی کوبی ها و کارخانجات چای استان،برنج و چای زائرین این استان را تامین کنند و علاوه بر آن از مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی هم درخواست داریم با واحدهای تولیدی و صنعتی موجود و فعال برای استفاده از ظرفیت های این بخش استفاده بشود.

مومنی زاده خطاب به نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهر رشت هم تقاضا کرد به ائمه جمعه و جماعات استان توصیه کنند تا مردم را تشویق و اطلاع رسانی کنند تا سبب بشود مردم با اطلاع و فعالانه تر نسبت به سال های گذشته در این امر مشارکت داشته باشند.

وی از برخی مدیران کارخانجات و واحدهای تولیدی و مسئولین اتحادیه های صنفی از بابت همراهی،هم کاری و مشارکت آنان در تامین اقلام مورد نیاز مراسم اربعین حسینی شهرستان رشت طی سالیان گذشته قدردانی و تقاضا کرد در امسال هم مثل گذشته بیشتر و بهتر همراه با عموم مردم با مسئولین ذیربط در استان گیلان در این امر بسیار مهم حضور فعالانه تر داشته باشند.

فرماندار رشت از مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان هم تقاضا کرد در خصوص جذب مشارکت صاحبان جایگاه های سوختی استان هماهنگی و همکاری لازم را با ستاد عتبات شهرستان رشت داشته باشند.

مومنی زاده،از اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان و نیز رئیس هیات مدیره عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی هم تقاضا کرد در خصوص جذب مشارکت واحدهای تحت پوشش هماهنگی و همکاری لازم را با ستاد عتبات شهرستان رشت داشته باشند

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :