کاشف اسرار-شهردار معزول رشت در فروردین ماه سال گذشته با صدور ابلاغی،مدیر سابق خدمات شهری این نهاد عمومی غیر دولتی را به سمت سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،از زمان صدور ابلاغ توسط”سید محمد علی ثابت قدم”برای “مجتبی شهرستانی شاه خالی”اهل فومن و دارنده مدرک تحصیلی فوق لیسانس”جغرافیا و برنامه ریزی شغلی،16 ماه سپری شده و هم چنان عهده دار این سمت است.

بنا به اطلاعات واصله که در دست بررسی می باشد،،”شهرستانی شاه خالی” از نیروهای قراردادی کار معین(مشخص)بوده و عنوان شغلی وی”رئیس ناحیه” و واحد سازمانی “مدیریت شهرداری پیشگیری و رفع تخلفات شهری”و زیر مجموعه معاونت خدمات شهری طبق چارت فعلی شهرداری محسوب می شود.

در صورتی که “شهرستانی “نیروی قراردادی  کار معین”باشند نمی توانند به دلایلی که به آن در ادامه تشریح می شود در سمت مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری فعالیت کنند،زیرا برابر چارت فعلی شهرداری و  برابر بخش نامه 20 فروردین ماه 94 وزیر کشور به استانداران سراسر کشور یک پست سازمانی محسوب می شود.

طبق بند 6 ماده 2بخش نامه مذکور وزیر کشور،پست سازمانی عبارت از جایگاهی در ساختار  سازمانی شهرداری به منظور تصدی یک کارمند رسمی یا پیمانی برای انجام وظایف و مسئولیت های مشخص است.

برابر بند 9 پست مدیریتی ،جایگاهی است که اشخاص متصدی آن وظیفه هدایت،نظارت و کنترل و سازمان دهی کارکنان تحت مدیریت و سرپرستی خود و یا ارائه دهندگان خدمات به شهرداری را بر عهده دارد.

بند 4 ماده 4 این بخش نامه،تاکید دارد:مدیریت دومین سطح سازمانی است که انجام بخشی از وظایف و ماموریت های شهرداری را در زمینه فعالیت ها،سیاست گذاری و برنامه ریزی،مطالعات کاربردی و اجرایی بر  عهده دارد و در راس مدیریت ، مدیر قرار دارد.این واحد سازمانی تنها برای شهرهای بالای 200 هزار جمعیت و مراکز استان ها قابل پیش بینی است.

انتظار می رود دیوان محاسبات و نیز اداره کل بازرسی استان گیلان،دادستان شهرستان رشت و نیز سرپرست شهرداری رشت هر چه سریعتر نسبت به تنویر افکار عمومی بپردازند،آیا “شهرستانی شاه خالی”به عنوان نیروی قراردادی  کار معینشهرداری به شمار می آید یا خیر؟

اگر جزو پرسنل رسمی یا پیمانی هستند،مستندات در اختیار قرار داده بشود و اگر هم قراردادی  کار معینمی باشند،چرا علی رغم تاکیدات قانون و مقررات جاری در کشور هم چنان در سمت مدیریت پیش گیری و رفع تخلفات این نهاد عمومی غیر دولتی مشغول به کار هستند؟

پایان پیام

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :