کاشف اسرار-مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان،گفتگویی از معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به تاریخ 17 مهر ماه جاری با تیتر:”پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان‌ قیمت برای جبران خسارات سیل در گیلان”در پایگاه اطلاع رسانی استانداری منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،”مرتضی عاطفی نشرودکلی”در بخشی دیگر از این گفتگوی منتشر شده  با ذکر سمت”رئیس بنیاد مسکن کشور”،از “محمد رضا تابش”نام برده  است.

خوانندگان با رویت این گفتگوی منتشر شده تصور می کنند،نام و نام خانوادگی رئیس بنیاد مسکن کشور،”محمد رضا تابش”می باشد،یا این که نماینده مردم اردکان در دوره های پنجم تا دهم مجلس شورای اسلامی و خواهر زاده رئیس جمهوری دولت اصلاحات و از دوستان مدیر مسئول”پایگاه خبری کاشف اسرار”،عهده دار سمت ریاست این بنیاد است یا تشابه اسمی دارند.

نتیجه تصویری برای محمد رضا تابش

محمد رضا تابش

“محمد رضا تابش”نه تنها سفری از اسفند ماه 92 به استان گیلان نداشته است،بلکه بنا به تصویر منتشر شده شخص مورد نظر”علی رضا تابش”بوده که سالهاست در سمت رئیس بنیاد مسکن ایران به ارائه خدمت می پردازد.

متاسفانه مدیرکل روابط عمومی استانداری در کمال بی دقتی و حواس پرتی نسبت به انتشار”محمد رضا”،به جای “علی رضا”اقدام کرده و با گذشت 4 روز از نشر نسبت به اصلاح آن اقدامی نکرده است.استاندار کجاست؟آیا تذکر برای تصحیح داده است یا نسبت به رویت اخبار منتشر شده در پرتال توجهی ندارد؟1

نتیجه تصویری برای علی رضا تابش بنیاد مسکن

علی رضا تابش

از”عاطفی نشرودکلی”که پیش از تصدی پست”مدیرکلی روابط عمومی استانداری”در سمت مدیریت منطقه دو شهرداری رشت مشغول به فعالیت بوده است،اینک سئوال می شود آیا از زمستان سال گذشته هنگام مراجعه به دفتر کارش در طبقه اول استانداری،تصاویر استانداران سابق را رویت نکرده است تا نام درست”علی رضا تابش”مشغول به خدمت از آبان 68 تا 13 تیر 81 در دولت آیت الله هاشمی بهرمانی)را ببیند؟یا به مطالعه اخبار رسانه ها اقدام نمی کند تا حداقل از نام درست رئیس بنیاد بنیاد مسکن ایران اطلاع یابد تا بی دقتی و گاف دیگری را رقم نزند و حداقل در نوار جستجوگر اینترنتی چک کند؟

ناگفته نماند،پایگاه خبری”دیار میرزا”سال گذشته توانست در اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات به عنوان رسانه برتر در پنجمین جایزه درست نویسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی معرفی بشود،لکن تاکنون اشتباهات مکرری را مرتکب شده به طوری یکی از این دلایل باز نشر گفتگوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مهر ماه امسال بوده،لکن در قسمت “درباره ما”این رسانه تاکید شده است:

“دیارمیرزا ضمن تاکید به برخورداری همگان از اخبار و‎ ‎اطلاعات صحیح و مؤثر، در صورت اینکه نادرستی هر مطلب ‏منتشر شده ای مشخص شود، آن را تصحیح‎ ‎کرده و به حق جواب ‏خوانندگان و افراد ذی نفع در مورد مندرجات و محتویات نشریات و سایر‎ ‎رسانه ها احترام می گذارد.دیارمیرزا تنها اخبار و ‏اطلاعاتی را که منشاء و منبع آنها مشخص است، منتشر‎ ‎کند و در صورت لزوم قید رعایت ‏احتیاط نسبت به صحت آنها را نیز یادآور می شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری که به صورت تبعیضی و خلاف مصوبه شورای عالی اداری در راستای حقوق شهروندی در نظام اداری و نیز تصویب نامه هیات وزیران از  رسانه ها به صورت گزینشی جهت حضور در برنامه های رسمی دعوت به عمل می آورند و استاندار هم مرداد ماه امسال مدعی شد در دعوت از رسانه ها تبعیض قائل نمی شوند.

عاطفی نشرودکلی”در اعتراض به دیگر رسانه رسانه ها تاکید داررند:”سایر رسانه ها می توانند از طریق پرتال استانداری به اخبار آن دسترسی پیدا کنند”،آیا دیگر رسانه ها باید عین بی دقتی های شما باز نشر بدهند و خدای نکرده متهم به نشر اکاذیب احتمالی بشوند؟

امام خامنه ای: افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنانچه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است.۱۳۸۸/۰۳/۲۹

در کنار این، نظام پاسخگویی را برای خودتان متحتم بدانید. واقعا وزیر در حوزه‌ی کار خودش، مدیران وزارتی در حوزه‌ی کار خودشان، معاونان هر کدام در حوزه‌ی کار خودشان پاسخگو باشند. یعنی هم در برابر خطایی که انجام می‌گیرد، واقعا پاسخگو باشند؛ هم در برابر کار لازمی که باید انجام می‌گرفته و انجام نمی‌گیرد، پاسخگو باشند.

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :