کاشف اسرار-سایت دانشگاه گیلان در دو تیر ماه جاری،خبری را با تیتر:«ارتقاء مرتبه علمی پنج نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه گیلان »،منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان که به ارتقا مرتبه اش به دانش یاری ،موافقت شده،«فیروز فاضلی»است.

«فیروز فاضلی»،متولد 1344 در پره سر رضوانشهر،دارای دانشنامه دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران و عضو هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان است.

بر اساس ماده 110- قانون خدمات مدیریت کشوری؛مرتبه علمی مربی آموزشیار و پژوهشیاران، امتیاز 9500، مرتبه علمی مربی ، امتیاز 11000، مرتبه علمی استادیار، امتیاز 14000، مرتبه علمی دانشیار، امتیاز 16000، مرتبه علمی استاد، امتیاز ،18000است.

از سوئی دیگر،ماده 71 قانون خدمات مدیریت کشوری،بیان داشته است:

«سمتهای ذیل مدیریت سیاسی محسوب شده و به عنوان مقام شناخته می‌شوند و امتیاز شغلی مقامات مذکور در این ماده به شرح زیر تعیین می‌گردد:
الف- رؤسای سه قوه (18000) امتیاز.
ب- معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضا شورای نگهبان (17000) امتیاز.
ج- وزرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس جمهور (16000) امیتاز.
د- استانداران و سفرا (15000) امیتاز.
هـ – معاونین وزرا (14000) امتیاز.

لازم به ذکر می باشد،طبق قانون خدمات مدیریت کشوری،مدیران کل به عنوان:«مدیر حرفه ای میانی»محسوب می شوند،بنابراین «فیروز فاضلی»،«مقام سیاسی»نیست.

از سوئی دیگر،مقامات سیاسی مشمول ماده 71 قانون خدمات مدیریت کشوری،بر حسب انتخاب به این سمت ها به امتیاز 16 هزار دست می یابند،لکن ارتقاي‌ اعضاي‌ هيات‌ علمي‌ دانشگاهها و موسسات‌ آموزش‌ عالي‌ و موسسات‌ پژوهشي‌ مربوط با توجه‌ به‌ ميزان‌ فعاليت‌ آنان‌ در زمينه‌ هاي‌ آموزشي‌ ، پژوهشي‌ و تاليف‌ و ترجمه‌ ، امور اجرائي‌ آموزشي‌ و پژوهشي‌ خدمات‌ مشاوره‌اي‌ تخصصي‌ و  خدمات‌ درماني‌ و بر اساس‌ مفاد آئين‌ نامه‌ ای امكان‌ پذير خواهد بود

 

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :