کاشف اسرار-علی رغم این که ساخت پروژه رصد خانه کوشیار گیلانی در محله عینک رشت از دی ماه 89 آغاز گردیده و با پیشرفت فیزیکی حداقل 95 درصدی به مرحله بهره برداری نرسیده،متاسفانه بر اثر بی تدبیری مسئولین ذیربط،بر اثر بارش باران به بخش هایی از این مجموعه آسیب جدی وارد شده است.

به گزارش کاشف اسرار بنا به تصاویر تهیه شده از بخش هایی این رصد خانه که دسترسی به آنها امکان پذیر می باشد و در برگیرنده سالن اجتماعات و محل استقرار موسسه محیط زیستی”سرزمین ایده آل ما”است،به ترتیب دیوارهای رطوبتی و متورم و آسیب به بخش هایی از دیوار و پنجره هویداست.آیا دیگر قسمت های این ساختمان آسیب دیده یا فقط خسارت مربوط به موارد اشاره شده در این گزارش است؟

این مجموعه زیر مجموعه سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت بوده و معاون خدمات شهری این نهاد عمومی غیر دولتی هنگام حضور در سمینار “بررسی خزندگان و دوزیستان تالاب انزلی و تالاب عینک”که کارشناس آموزش زیست محیطی،اکوسیستم تالاب،روابط عمومی پیمانکار آزانس همکاری های بین المللی جایکا ژاپن هم از حاضرین بود متوجه بروز آسیب دیدن به بخش هایی از رصد خانه شد.

علی مقصودی شقاقی از زمان اطلاع از بروز خسارت که در 24 آبان ماه امسال پی گیری هایی برای جلوگیری از تداوم بروز خسارت بیشتر انجام داده ولی تاکنون به درخواست خبرنگار “کاشف اسرار” برای انجام مصاحبه پاسخ مثبت نداده است.

انتظار می رود رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر که ساخت این پروژه در زمان عضویت وی در ادوار گذشته بوده و هم چنین مسئولین ذیربط در شهرداری رشت  هر چه سریعتر درباره دلایل بروز خسارت،میزان خسارت وارده و زمان ترمیم نقاط آسیب دیده روشن گری کنند و این رسانه آمادگی انجام مصاحبه را جهت تنویر افکار عمومی دارد.

محمد حسن عاقل منش به عنوان عضو شورای اسلامی شهر طی دوره های دوم و سوم فعالیت داشته که پایان دوره سوم تا سال 92 بوده و از سال گذشته تاکنون در مسند رئیس کمیسیون فرهنگی پارلمان شهری فعالیت دارد.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :