کاشف اسرار-امروز سه شنبه هشتم تیرماه؛نشست خبری بازرس کل گیلان با برخی و تعداد محدودی  از اصحاب رسانه منتخب برگزار شد و این مقام استانی به تشریح اقدامات این نهاد پرداخت.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،این نشست خبری در حالی برگزار شد که از همه اصحاب رسانه از جمله موسسه غیر تجاری شفاف خبر دیلم که زیر مجموعه آن هفته نامه کاشف الحقایق و پایگاه خبری کاشف اسرار در حال فعالیت رسانه ای می باشند،دعوت نامه ارسال و ابلاغ نشد.

بازرسی

عدم دعوت اداره کل بازرسی گیلان از تمام اصحاب رسانه فعال این استان،ناقض ماده 5 قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ایران می باشد که تاکید دارد:«کسب و انتشار اخبار داخلی و خارجی که به منظور افزایش آگاهی عمومی و حفظ مصالح جامعه باشد با رعایت این قانون حق قانونی‌مطبوعات است».

ضمن این که تبصره ی یک ماده مبحوث عنه،تصریح دارد:«‌ متخلف از مواد (4) و (5) به شرط داشتن شاکی به حکم دادگاه به انفصال خدمت از شش ماه تا دو سال و در صورت تکرار به انفصال دائم از‌خدمات دولتی محکوم خواهد شد. (30/01/1379)

از آن جایی که سازمان بازرسی کل کشور طبق اصل 174 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران زیر نظر رئیس قوه قضائیه به منظور حسن جریان امور در دستگاههای اجرائی کشور،تاسیس شده و در حال فعالیت می باشد و شهروندی که به او خسران وارد شده به این نهاد نظارتی طرح شکایت می کند،اینک سوال می شود،در راستای نقض ماده 5 قانون مطبوعات به کجا طرح شکایت شود؟

تاکید می شود که اصحاب رسانه هفته نامه کاشف الحقایق و پایگاه خبری کاشف اسرار،سوالاتی را برای طرح در نشست خبری بازرس کل گیلان مد نظر داشته ،لکن با عدم دعوت مواجه شد،سوالاتی که به عنوان پل ارتباطی مردم ومسئولین قرار بود،مطرح بشود؟!

گفتنی است در دوره سید حمید حسینی به عنوان بازرس اسبق گیلان،از رسانه های فعال استان برای شرکت در نشست خبری دعوت به عمل می آمد و به سوالات صریح و  بعضآ انتقادی ،پاسخ داده می شد.

لازم به ذکر است،اداره کل بازرسی گیلان اقدام‌های موثری در تمام زمینه‌ها در دستگاه‌های مختلف این استان انجام می‌دهد و استقرار هیئت‌های بازرسی در دستگاه‌های اجرایی گیلان از جمله این اقدام‌هاست.

پایان پیام

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :