کاشف اسرار-مدیر مسئول پایگاه خبری پایگاه خبری و تحلیلی”کاشف اسرار”با رای شعبه 107 کیفری 2 شهرستان رشت از اتهام “نشر اکاذیب”در این رسانه به دلیل نشر نامه یکی از خبرنگاران تیم رسانه ای شهرداری رشت تبرئه شد.

به گزارش کاشف اسرار،به دنبال انتشار نامه ای با تیتر:”آیا سفارش “فاطمه قدیمی حرفه”جهت انعقاد قرارداد خبرنگارانی با شهرداری رشت صحت دارد؟+مستند”در این رسانه،سعید ابراهیم خانی از خلیل اخوان اصغری به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان شکایت کرد.

ماجرا از این قرار است،شکوائیه ابراهیم خانی به علت طرح تحقيقات مقدماتي نسبت به اتهامات افشاي اسناد سري و محرمانه در اثر غفلت و مسامحه مامور و نشر اكاذيب در دادسراي عمومي و انقلاب رشت در 19 اردیبهشت ماه امسال ثبت گردید و با شماره بایگانی 970239 به شعبه دهم بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت ارجاع شد.

نسبت به شکایات سعيد ابراهيم خاني علیه خليل اخوان اصغري مبنی بر افشاي اسناد سري و محرمانه در اثر غفلت و مسامحه مامور و نشر اكاذيب طی شماره 9709971315700389 ،در 24 خرداد ماه سال جاری قرار نهایی صادر و النهایه کیفرخواست برای متهم در سوم تیر ماه صادر شد.

ابلاغیه 6 تیر ماه جهت ابلاغ دادنامه شماره 9709971315700389 ،24 خرداد امسال  برای شاکی صادر  گردید و اعتراض ابراهیم خانی نسبت به قرار نهایی واصل و تحت شماره 9710541315700049 ،13 تیر ماه ثبت شد.

النهایه نسبت به شکایت سعيد ابراهيم خاني علیه خليل اخوان اصغري مبنی بر نشر اكاذيب طی شماره 9709971312100656 در 8 مهر ماه حكم برائت صادر شد و در این دادنامه آمده است:

“در خصوص اتهام آقای خلیل اخوان اصغری دایر بر نشر اکاذیب از طریق سامانه های رایانه ای موضوع شکایت آقای سعید ابراهیم خانی فرزند محمد کاظم؛با توجه به تحقیقات به عمل آمده و اظهارات شاکی در مورد انتشار نامه وی توسط متهم در سایت کاشف اسرار،نظر به این که انتشار نامه شاکی در سایت به صورت کذب نبوده است و سایت مذکور در راستای فعالیت خود اقدام به انتشار نامه به صورت واقعی نموده است و نظر به این که اصل بر برائت افراد است مگر این که دلیلی بر بزهکاری فرد ارائه شود،لذا با استناد به اصل سی و هفتم قانون اساسی و ماده 374 قانون آئین دادرسی کیفری رای بر برائت نامبرده صادر و اعلام می شود رای صادره ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ،قابل تجدید نظر خواهی در دادگاههای تجدید نظر استان گیلان می باشد”.

لازم به ذکر می باشد بنا به ثبت اطلاعات این پرونده در روز گذشته برای متهم تبرئه شده پرونده در سامانه عدل ایران،شاکی نسبت به ثبت اعتراض در مهلت قانونی 20 روزه اقدامی نکرده و این پرونده له متهم مختومه شد.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :