کاشف اسرار–پنجاهمین شهردار رشت طی سال های 1380 تا 1382 و در زمان اولین دوره فعالیت شورای اسلامی شهر ،هشدار داد:متاسفانه مردم رشت نسبت به بازسازی این شهر نا امید شده اند.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،مرتضی شگفت در مراسم یادمان سال روز شهادت میرزا کوچک جنگلی که در محله استادسرا رشت با حضور 6 عضو شورای اسلامی شهر و بدون حضور سرپرست شهرداری و معاونین برگزار شد،به عنوان یکی از بانیان اصلی حفظ عمارت میرزا کوچک در شورای اولبه ایراد سخنرانی پرداخت.

وی خاطر نشان کرذ:من خود را متعلق به همین شهر می دانم در نوجوانی به همراه مادرم چند بار از این خانه دیدن کردم ،البته در دوران قبل از انقلاب مثل امروز کسی اطلاعات چندانی از میرزاکوچک خان نداشت.

وی  با اشاره به تلاش برخی مردم در تخریب خانه میرزا در زمان مدیریت خود در سمت شهرداری  رشت،متذکر شد: بلافاصله پس از اطلاع به اینجانب در راستای تخریب این خانه از طریق خواهر زاده ام با وجود اینکه در ماموریت به سر می بردم با کمک ساسان مهدی زاده(شهردار منطقه یک وقت) با گماردن مأمور جلوی این خانه ازتخریب آن ممانعت کردم
شهردار اسبق رشت،اضافه کرد: این خانه در زمان میرزا کوچک خان توسط خانواده ای به نام ملک زاده خریداری شد، که بعد از فوت ملک زاده یکی از فرزندانش اقدام به ساخت و احداث بنای روز نمود که با تلاش همکاران مجموعه مدیریت شهری آن زمان جلوی این امر گرفته شد.
 شگفت موفقیت هر شهرداری را منوط بر فعالیت انسجام یافته شورا دانست و تصریح کرد: اگر عزیزان فرهیخته ای در شورای اول نبودند من به تنهایی نمی توانستم کاری در زمینه حفظ این بنا کنم.
وی با اذعان بر آشفتگی وضعیت اقتصادی شهرداری رشت در زمان مدیریت خود،یاد آور شد: آن زمان شهرداری رشت در بدترین وضعیت اقتصادی خود بسر می برد، من تصمیم بر نوشتن نامه ای مبنی بر خرید این خانه در لوای مصوبه شورایی به شورا گرفتم.
شهردار اسبق رشت قیمت خانه میرزا را حدود ۵۰ میلیون تومان در آن زمان اعلام کرد و افزود: پس از تصویب مصوبه شورا در راستای خرید این ملک با کمک گروه به نام بنیاد پژوهشی میرزا در راستای احیای این بنای تاریخی گام هایی برداشته شد.
شگفت ،خانه میرزا را متعلق مربوط به آیندگان شهر دانست و هشدار داد: با وجود حضور ۶ عضو شورا در این مراسم تقاضا دارم تا بیشتر به فکر شهر رشت باشیم متاسفانه مردم رشت نسبت به بازسازی این شهر نا امید شده اند.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی حقوق شهروندی در حال فراموشی است،متذکر شد: البته شورا شاید به تنهایی نمی تواند حلال همه مشکلات شهری باشد، بنابراین باید با کمک فرهیختگان این شهر سعی در احیای روابط اجتماعی و حقوق شهروندی داشته باشیم.
پایان پیام
Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :