کاشف اسرار-از زمان انتصاب استاندار گیلان در جلسه هیات دولت و برگزاری مراسم معارفه با حضور وزیر کشور،اصحاب رسانه و مسئولین استانی در سالن اجتماعات 15 ماه سپری شده است.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،انتصاب و معارفه”مصطفی سالاری”به این سمت در حالی بوده که مصوبه شورای عالی اداری در راستای حقوق شهروندی  و ابلاغ توسط رئیس جمهوری هفت ماه قبل از تکیه زدن وی به صندلی استانداری صورت گرفت.

یکی از مهمترین دلایل تصویب حقوق شهروندی در نظام اداری برگرفته از مقدمه ابلاغیه توسط”حسن روحانی”به منظور رفع تبیعیض و ایجاد نظام اداری کار آمد بوده به طوری که بند 3 ماده 2 این مصوبه،حق مصون بودن از تبعیض در نظام ها، فرایندها و تصمیمات اداری را از مصادیق حقوق شهروندی در نظام اداری بر شمرده است.

استاندار گیلان که طبق بند اول ماده 18 مسئولیت هیدایت، راهبری، پیگیری و نظارت بر اجرای این مصوبه در سطح استان را بر عهده دار خود به این مصوبه پای بند نیست به طوری که در هنگام پذیرایی بین مردم عادی با مقامات سیاسی که از جمله آنان وزرا و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می باشد،تبعیض قائل می شود.

بنا به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی،سالاری هنگام پذیرایی از مقامات سیاسی برای آنان میوه های الوان،کلوچه و…در نظر می گیرد ولی برای ملاقات با مردم عادی،حداکثر چای و آب معدنی در برابر شهروندان دیده شده و قرار گرفته است و این روند پسندیده نیست و باید اصلاح بشود.

با توجه به تورم و وجود گرانی ها و فروش برخی از اقلام میوه جات به قیمت بیش از 12 هزار تومان که می توان به موز اشاره کرد این احتمال وجود دارد و باید در نظر گرفته بشود در بین اشخاص ملاقات کننده با استاندار در محل کارش ،توانایی خرید این گونه میوه ها را نداشته باشد و پذیرایی کردن از ملاقات شوندگان انگشت شار امری پسندیده تلقی می شود ،ولی مقامات سیاسی از جمله نمایندگان همواره در مراسم های گوناگون مورد لطف پذیرایی میزبانان از جمله مردم قرار می گیرند.

به نماینده عالی دولت در استان متذکر می شویم برابر ماده 19 مصوبه مذکور،نقض یا عدم رعایت حقوق و الزامات مندرج در این مصوبه و دستورالعمل های آن؛ در چارچوب ماده (20) آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان، حسب مورد از مصادیق بندهای ماده (8) قانون رسیدگی به تخلفات  اداری کارمندان محسوب می شود و شکایات واصله از مردم یا دستگاه های نظارتی، ضمن بررسی و تطبیق با مقررات توسط واحدهای ذیربط، بر احقاق حقوق آنان از منظر تخلفات مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی، در هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری مربوط مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.اجرای این ماده نافی حقوق قانونی مردم برای مراجعه و طرح شکایات احتمالی در سایر مراجع قانونی و قضایی نمی باشد

النهایه این گزارش را با هشدارها ،تاکیدات و انتقادهای مقام معظم رهبری درباره تبعیض قائل شدن بین مردم به پایان می رسانیم و استاندار گیلان باید  به این فرامین توجه جدی بکنند.

حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است. مردم خیلی از مشکلات را تحمل می‌کنند اما فساد را نمی‌پسندند و از تبعیض شکایت دارند.
این شکایت را مسئولین قوای مجریه و قضائیه و مقننه به‌طور جد دنبال کنند.(به مناسبت 19 بهمن ماه سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی ارتش با حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) و روز نیروی هوایی-بهمن 96)

هشدار جدی رهبر انفلاب به مسئولین/ مردم از تبعیض، کم کاری و بی اعتنایی گله مندند

عوامل انحطاط و عقب ماندگی سه چیز است: یکی فقر است، یکی فساد است و یکی تبعیض. اگر با فقر و فساد و تبعیض در کشور مبارزه شود، اصلاحات به معنای حقیقی، اصلاحات انقلابی و اسلامی تحقق پیدا خواهد کرد. مشکلات ما از این سه پایه شوم و از این سه عنصر مخرب است. ناامنی هم که داریم، به خاطر همین است. بسیاری از ناامنی ها به خاطر فقر است و بسیاری به خاطر فساد است.

مسئولان کشور ـ چه در قوه مجریه، چه در قوه قضائیه و چه در قوه مقننه ـ باید با فقر و فساد و تبعیض در این مملکت مبارزه کنند. اگر بخواهند وضع امنیت کشور را، وضع معیشت مردم را، وضع عزت بین المللی را تأمین کنند، راهش مبارزه با همین هاست.

امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرماید: «ویرانی زمین، از تنگ دستی مردم زمین حاصل می شود»، یعنی وقتی مردم تنگ دست بودند، زمین ویران می شود. حضرت، در این عبارت می خواهند به مالک اشتر بگویند: سرزمینی که تو داری به آنجا می روی، اگر توانستی مردمش را ثروتمند کنی، آباد خواهد شد، اما اگر مردم را فقیر نگه داشتی یا فقیر کردی، این سرزمین هم آباد نخواهد شد و ویرانه خواهد ماند. مردم هستند که با نشاط خودشان و با توانایی هایی که پیدا می کنند، سرزمین شان را آباد می کنند.

هر کاری در کشور صورت می گیرد، باید با هدف رفع فقر و محرومیت و ایجاد رونق در زندگی عمومی مردم، نه بخشی از مردم و قشرهای خاص باشد. در چنین فضایی است که مردم می توانند به اهداف والای نظام اسلامی، یعنی معنویت و تکامل روحی و تعالی اخلاقی دست پیدا کنند؛ فضایی که خیرات جامعه به نحو صحیح میان مرم تقسیم شود؛ هر کس استعداد خود را به صحنه بیاورد و بهره آن را ببرد و نظام و حکومت مراقب باشد که هم به کسی ظلم نشود و هم هیچ کس محروم نماند.

ـ بیش از فقر، تبعیض، برای مردم گزنده است.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :