کاشف اسرار – هایپر بزرگ ” احمدی ” رشت در بلوار مدرس این شهر مستقر می باشد و یکی از غرفه های آن فروش گوشت قطعه بندی طعم دار با پیاز در انواع مختلف کیلویی حدود 650 هزار تومان فروخته می شود.

به فرض اگر مشتری یک کیلو گوشت قرمز طعم دار بخرد و برای طعم دار کردن آن حداقل ده گرم پیاز استفاده شده باشد پول پیاز فروخته شده 6 هزار و 500 تومان می شود این در حالی می باشد قیمت هر کیلو پیاز خام در بازار حدود 13 هزار تومان است

حال از مدیران کل صمت و تعزیرات حکومتی گیلان سوال می شود : ” آیا از فروش گوشت طعم دار در ” هایپر احمدی رشت ” با پیاز کیلویی 600 هزار تومان اطلاع دارید ؟ آیا گران فروشی و اجحاف نیست ؟ آیا قانونی یا غیر قانونی است ؟ این غرفه متعلق به هایپر ” احمدی ” یا شخص حقیقی یا حقوقی است ؟

این غرفه تعلق به یک شرکت تولید کننده گوشت و کالباس در منطقه آزاد انزلی دارد که باید هر چه سریعتر مدیران کل صمت و تعزیرات حکومتی گیلان و مدیریت هایپر ” احمدی ” درباره آن روشنگری کنند.

لازم به ذکر است ضابطین اعم از صمت ، اتاق اصناف ، پلیس امنیت اقتصادی … بازرسی می‌کنند و گزارش را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال میکنند.

اداره کل صمت  گیلان به عنوان بازرس و کاشف تخلف ،مکلف هست تخلف را شناسایی و گزارش بدهد .وظیفه رسیدگی و محکوم و جریمه کردن با تعزیرات حکومتی استان هست

این گزارش در حالی تنظیم شده که خرداد ماه 1390 بخش نامه دولت مبنی بر پاسخ گویی به رسانه ها منتشر شد و امید است که در این باره فرماندار خمام این بخش نامه را خوانده باشند.

بخش نامه مندرج در خبرگزاری جمهوری اسلامی به تاریخ 31 اردیبهشت 1390 ،به شرح ذ یل است:
با ابلاغ بخشنامه‌اي از سوي دولت ، تمامي دستگاه‌هاي اجرايي موظف شدند به انتقاداتي كه رسانه‌ها نسبت به عملكرد آنها منتشر مي‌كنند پاسخهاي مستند و مستدل ارايه كنند.
در اين بخش نامه كه با امضاي محمد رضا رحيمي معاون اول رييس جمهوري ابلاغ شده، آمده است : دستگاهاي اجرايي موظفند پاسخ مستند و مستدل به انتقادات رسانه‌ها را كه از سوي دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت پاسخ به آنها ضروري اعلام شده است ، ظرف 48 ساعت پس از انتشار مطلب انتقادي، به رسانه و رونوشت آن را به دبيرخانه شوراي اطلاع‌رساني دولت ارسال كنند.
بر اساس اين بخش نامه در مواردي كه دبيرخانه شوراي اطلاع‌رساني دولت ارسال پاسخ را فوري تشخيص دهد دستگاه موظف است در همان روز كاري پاسخ را ارسال كند.
هم چنين در مواردي كه دستگاه مورد انتقاد تشخيص دهد كه انتقاد وارد شده، به هر دليلي نياز به پاسخ گويي مستقيم يا علني ندارد، لازم است دلايل عدم پاسخ گويي به طور مكتوب به دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت ارسال شود.
در اين گونه موارد، تصميم نهايي درباره ارايه يا عدم ارايه پاسخ به انتقاد، با دبيرخانه شوراي اطلاع‌رساني دولت خواهد بود.
در ادامه اين بخش نامه آمده است: دبيرخانه شوراي اطلاع‌رساني دولت موظف است گزارش عمل كرد دستگاه‌ها در پاسخ به انتقادات موضوع اين بخشنامه شامل ميزان پاسخ گويي دستگاه‌ها، كيفيت پاسخ‌ها، سرعت زماني پاسخ گويي و استدلال‌هاي دستگاه‌ها براي عدم پاسخگويي را هر هفته به معاون اول رييس‌جمهور ارايه كند “.

 

رهبر انقلاب: افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخ گو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنان چه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :