کاشف اسرار-آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای عملیات اجرائی پیاده راه سازی سبزه میدان شهر رشت  به تاریخ ششم تیرماه سال گذشته در پایگاه اطلاع رسانی مناقصات کشور منتشر شد

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،طبق این آگهی منتشر شده؛دستگاه مناقصه گذار؛حوزه معاونت عمرانی شهرداری رشت و عنوان پروژه؛عملیات اجرائی پیاده راه سازی سبزه میدان شهر رشت،به صورت 60 درصدی نقدی و مابقی غیر نقدی و برآورد اولیه پیمان بالغ بر 23 میلیارد ریال بوده است.

از سوئی دیگر مدت اجرای پروژه در 10 ماه و پیمان کار منتخب می بایست دارای پایه 5 رسته ابنیه و مرمت آثار باستانی و از جمله شرایط اختصاصی خرید اسناد مناقصه؛ داشتن رتبه و ظرفیت مجاز کار و متناسب با ظرفیت مجاز بر اساس برآورد اولیه پروژه ای از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری بوده است.

بر اساس این آگهی عمومی،ارائه گواهینامه صلاحیت- پرینت ظرفیت مجاز کاری و ریالی و تکمیل فرم خوداظهاری به هنگام درخواست اسناد مناقصه ضروری بوده و مدت اعتبار پیشنهادهای مناقصه: سه ماه از تاریخ بازگشایی پیشنهاد قیمت است.

ساعت و روز و محل قرائت پیشنهادها: ساعت 14.30 روز دوشنبه مورخ 94.4.22 شهرداری رشت- واقع در خیابان سعدی- کوچه فرقان بین ساختمان مرکزی شهرداری دفتر امور مالی بوده است.

سال گذشته عملیات پیاده راه سازی میدان تاریخی و ثبت شده در فهرست ملی ایران«سبزه میدان»رشت به کارفرمایی شهرداری این شهر،آغاز شد.

طبق مستندات موجود ،پیمانکار پروژه سبزه میدان بر عهده شرکت «آرابسک نقش شمال» می باشد که این شرکت به شماره 11912 در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری رشت؛ثبت و دارای شناسنامه 10720248403به تاریخ  24 اسفند ماه 1385بوده و مدیر عامل آن از زمان تاسیس تاکنون بر عهده«بهزاد نیک فهم خوب روان»است.

موضوع فعالیت این شرکت سهامی خاص؛طرح و اجراء و نظارت و انجام کلیه مشاوره های ساختمانی،تاسیساتی،معماری و شهرسازی،تامین نیروی انسانی در پروزه های عمرانی،نقشه برداری و خرید و فروش مصالح ساختمانی و معماری داخلی با اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح مربوطه است.

در ماه مبارک رمضان امسال،تابلوی نصب شده بر پارک سبزه میدان در روبروی پیاده راه علم الهدی،زمان افتتاح این پیاده راه را در 21 روز آینده اعلام می کرد و کارگران مشغول فعالیت بودند.

photo_2016-07-12_18-38-14photo_2016-07-12_18-38-35photo_2016-07-12_18-38-30photo_2016-07-12_18-38-25

با گذشت مدت کوتاهی ،به یک باره زمان افتتاح آن در تابستانامسال اعلام شده ،این در حالی می باشد نصب تابلو زمان سنج معکوس برای پروژه های شهری به منظور تحقق طرح های عمرانی آغاز شده در زمان مقرر  می باشد و تابلوی نصب شده شهرداری رشت در سبزه میدان،خلف وعده کرد.

photo_2016-07-12_18-39-02

مدیرعامل «شرکت آرابسک نقش شمال-سهامی خاص»در گفتگو با پایگاه خبری خبر آزاد که در اردیبهشت ماه امسال منتشر شده درباره کندی اجرای پروژه مذکور،می گوید:«سبزه میدان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و هرگونه دخل وتصرف در جزییات آن نیز باید به تصویب مسولان میراث فرهنگی برسد که این امر مستلزم صرف وقت بیشتری است».

اظهارات «بهزاد نیک فهم خوب روان»، مبنی بر این که:« دخل و تصرف در جزئیات  آن نیز باید به تصویب مسولان میراث فرهنگی برسد که این امر مستلزم صرف وقت بیشتری است»،در حالی می باشد،که وی در دولت محمود احمدی نژاد،سمت سرپرستی حوزه حفظ و احیاء سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان را بر عهده داشته و احتمالآ با قوانین حوزه میراث فرهنگی،آشنایی داشته که پیمان کاری پروژه سبزه میدان را مورد عقد قرار داده قرار داده است.

این گزارش را با آیاتی از قرآن کریم به پایان می رسانیم که خدا وند متعال،فرموده اند:

«الَّذینَ یُوفُونَ بِعَهْدِ اللّهِ وَ لا یَنْقُضُونَ الْمیثاقَ؛ آنها کسانی هستند که به عهد الهی وفا می کنند و پیمان را نمی شکنند». (رعد: ۲۰)

«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ؛ ای کسانی که ایمان آورده اید! به پیمان ها وفا کنید». (مائده: ۱)

پایان پیام

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :