اختصاصی/؟

کاشف اسرار-طرح شب های روشن رشت در واپسین روزهای اسفندماه 96 با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری-استاندار گیلان،تعدادی از مقامات استانی و شهرستانی،اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مستعفی،اصحاب رسانه و شهروندان در پیاده راه فرهنگی هسته مرکزی شهر افتتاح شد.

به گزارش کاشف اسرار،با فاصله زمانی کوتاه زمانی از افتتاح این طرح،فاطمه شیرزاد و محمد حسن علی پور کسبخی به عنوان دو عضو شورای اسلامی شهر و نیز “حمید رضا آزمون”به بیان انتقادات از برنامه های شب های روشن رشت در کمیسیون فرهنگی پارلمان شهری پرداختند و طی روزهای بعد”آزمون”به دلایل نامعلوم از سرپرستی معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کنار گذاشته شد.

شهردار غیر بومی و مستعفی رشت برای اجرای این طرح به دفاع سرسختانه از برنامه های شب های روشن پرداخت به طوری که به طور نمونه در بهار سال گذشته”محمد پورناصرانی”که نیروی قراردادی و معاونت معماری و شهرسازی شهرداری را بر عهده دارد به سمت نماینده ویژه شهردار در طرح شب های روشن منصوب کرد.

از زمان افتتاح برنامه مورد بحث تا سال گذشته برنامه های متنوعی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در پیاده راه فرهنگی هسته مرکزی شهر اجرا شده و به طور نمونه می توان به برگزاری جشن ولادت امام علی(ع)و برگزاری برگزاری مراسم آئینی از ساعت ۲۲ در ایام نوروز و نیز مسابقات جام ستارگان کاراته استان اشاره کرد.

استاندار گیلان چنان به اجرای شب های روشن رشت تاکید داشت و افتخار می کرد به طوری که شانزدهم اسفندماه 96 در نشستی در استانداری از اجرایی شدن طرح شب های روشن در کلانشهر رشت به عنوان اولین بار خبر داد و گفت که دستورهای لازم به شهرداری، میراث فرهنگی، اصناف و ناجا برای فراهم سازی مقدمات اجرای این طرح داده شده است.

مصطفی سالاری؛ توسعه گردشگری شهری، مدیریت اوقات فراغت شبانه شهروندان، مسافران و گردشگران، ایجاد فرصت های جدید اشتغال پایدار، کمک به شادابی و نشاط مردم، کمک به انسجام خانواده، استفاده از فرصت شب برای دور هم بودن اعضای خانواده در بازارهای شبانه و کمک به کاهش افسردگی، کاهش استرس، کاهش اثرات مخرب تنهایی به ویژه برای دانشجویان و سالمندان را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

از زمان اجرائی شدن طرح شب های روشن رشت با حضور معاون رئیس جمهوری حدود یک سال سپری شده ولی کافی است نزدیک ساعت 24 به پیاده راه هسته مرکزی شهر مراجعه کنید اکثریت مغازه ها تعطیل بوده و از روشن بودن خبری نیست و به نظر می رسد احتمالا طرح شب های روشن استاندار به گِل‌ نشسته است!استاندار کجاست>سکوت را بشکند

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :