کاشف اسرار-سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی بر حمایت از رسانه های دارای مجوز و فعال تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار، از انزلی،”مهدی کاظمیان”امروز در نخستین نشست گفتگوی رسانه ای سازمان منطقه آزاد انزلی که در سالن اجتماعات مجتمع ونوس فاز تجارت و سیاحت برگزار شد،هدف از برگزاری این نشست را قدردانی کردن از زحمات اصحاب رسانه طی سنوات گذشته عنوان کرد.

به گفته وی،اصحاب رسانه گیلان بسیار توان مند می باشند و رسانه های دارای مجوز این استان در بین رسانه های سایر استان ها سرآمد هستند. و سازمان منطقه آزاد انزلی با وجود این فرهیختگان و بزرگان به خود می بالد

این مسئول به تبیین فلسفه تشکیل شورای گفتگوی رسانه سازمان منطقه آزاد انزلی پرداخت و ابراز کرد:هدف از برگزاری این جلسه، نشست خبری نیست،بلکه شورای گفتگو بوده و شنونده هستیم تا از نقطه نظرات بزرگانی چون اصحاب رسانه استفاده بکند.

کاظمیان با تاکید بر این که شورای گفتگو منطقه آزاد انزلی با هدف بازوی توان مند این سازمان تشکیل شده است،متذکر شد:از این پس این گونه نشست ها به صورت فصلی پایدار خواهد بود و در نشست های به صورت موضوعی به مسائل پیرامون منطقه پرداخته خواهد شد.

وی ادامه د اد:در نشست های بعدی به موضوعات اقتصادی،گردشگری،فرهنگی وعمرانی ؛پرداخته می شود و معاونین و اعضای هیات مدیره منطقه آزاد انزلی هم در این سلسله نشست ها حضور می یابند و مباحث به صورت رو در رو به اشتراک گذاشته خواهد شد.

این برادر شهید و دانش آمومتهمدیریت دیپلماسی ،معتقد است:منطقه آزاد انزلی طی سالیان گذشته تاکنون در مسیر توسعه همه جانبه گام برداشته است و با ارزیابی شاخص های توسعه در مباحث مختلف: “فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و عمرانی”حرفی برای گفتن داشته است.

کاظمیان ،با طرح سئوال مبنی بر این که آیا منطقه آزاد انزلی توانسته است از پتانسیل بزرگ رسانه های استان گیلان به درستی استفاده بکند؟،افزود:ما در این شورای گفتگوی رسانه ای به ظرفیت ها و چالش های پیش روی این منطقه خواهیم پرداخت.

وی با تاکید بر این که از این پس رسانه های فعال و دارای مجوز گیلان به عنوان بازوی توان مند سازمان منطقه آزاد انزلی تلقی می شود از اصحاب رسانه به جد خواست به این سازمان کمک بکنند تا این سلسله نشست ها به صورت پر بارتر برگزار و منتج به خروجی مناسب بشود.

سرپرست مدیریت روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی به تبیین رویکرد خودش در نحوه تعامل با اصحاب رسانه پرداخت و رویکرد تولید محتوا با دعوت از رسانه ها در برنامه های خبری سازمان و انتشار تحلیل محتوا،را از جمله این برنامه ها ذکر کرد.

کاظمیان ،انتشار گزارش های تحلیلی و نقادی در رسانه ها درباره منطقه اآزاد انزلی را یکی از سیاست های سزاواتر برشمرد و اعتقاد دارد،موضوعات درباره منطقه بسیار زیاد است .

وی با اشاره به فعالیت مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین مجتمع بندری دریای کاسپین،اظهار کرد:سوژه های بسیار زیادی در این حوزه نهفته است و می توان درباره آنها کار کرد .

این مسئول به تبیین وضعیت منطقه آزاد انزلی در بین سایر مناطق آزاد کشورمان پرداخت و ابراز کرد:این منطقه در بین سایر مناطق آزاد ایران دارای رتبه های نخست در بخشی از حوزه ها است.

به گفته کاظمیان،کسب رتبه های اول در اقتصاد مقاومتی،صادرات مجدد ،شرکت های نو آور و فناور از جمله این دست آوردها است و انتشار گزارش های تحلیلی درباره این گونه موارد بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد و تاکنون جای این گونه تحلیل ها خالی بوده و انتظار می رود اصحاب رسانه دست منطقه آزاد انزلی بگیرند.

وی در پی اظهارات مدیر مسئول پایگاه خبری “کاشف اسرار”مبنی بر عدم اتصال منطقه آزاد انزلی به سامانه قانون انتشار آزاد به اطلاعات و بی توجهی به نقدها و تحلیل های نشر یافته درباره این سازمان مذکور طی سنوات گذشته تاکنون،بر استقبال از نقدهای درست،اساسی و سازنده تاکید کرد.

این مسئول دست به افشاگری مبنی بر اعلام مخالفت یکی از اشخاص آن هم بدون ذکر نام مبنی بر مخالفت با دعوت از مدیر مسئول پایگاه خبری کاشف اسرار در نشست گفتگوی رسانه ای منطقه آزاد انزلی به دلیل چالشی بودن زد و از حضور”اخوان اصغری”در این برنامه دفاع کرد.

کاظمیان،تصریح کرد: در پاسخ به شخص مخالف گفتم:اتفاقآ دوست دارم و از”اخوان اصغری” دعوت کرده ام تا در نشست حضور داشته باشد و ما را به چالش بکشد تا نقد مناسب داشته باشیم .

ناگفته نماند”کریم خورسندی مژدهی”به عنوان مدیرعامل موسسه صنفی خانه مطبوعات گیلان در سوم دی ماه سال گذشته با ارسال پیامک های توهین و تهدید آمیز برای مدیرمسئول کاشف اسرار،نوشت:”تو جرات داری از این پس بیا تو جلسات!”البته فعلا بخش توهین آمیز نشر نمی دهیم.اینک سوال می شود آیا شخص مخالف حضور”اخوان اصغری”در نشست امروز “خورسندی”بوده است؟

وی در واکنش به درخواست مدیرمسئول پایگاه خبری کاشف اسرار مبنی بر درخواست حذف اخذ پول از خودروهای حامل اصحاب رسانه به پارکینگ فاز تجارت و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی،اظهار کرد:به نکته خوبی اشاره کردید.

به گفته سرپرست مدیریت روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی،به زودی سیستم هوشمند ورود به فاز تجارت و گردشگری منطقه به صورتی کارتی آغاز می شود و به تمام اصحاب رسانه کارت تحویل داده می شود.

وی هم چنین به درخواست دیگر مدیر مسئول رسانه مبنی بر برخورداری رایگان یا اعمال تخفیفات مناسب از مزایای تفریحی منطقه آزاد انزلی مانند:مرکز تفریحات دریایی،استخر و پارک ساحلی ابراز موافقت کرد .

این مسئول، متذکر شد:اماکنی که توسط بخش خصوصی سرمایه گذار اداره می شود هم با اعمال شرایط مناسب و اختصاص آفرهای ویژه در اختیار اصحاب رسانه و خانواده های مرتبط با آنان گذاشته می شود.

کاظمیان در پاسخ به سئوال مدیرمسئول پایگاه خبری کاشف اسرار مبنی بر دلیل کاهش بودجه هزینه ای روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی در سال جاری نسبت به سال گذشته،خاطر نشان کرد:کشورمان در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد.

وی مدعی شد:با توجه به اهمیتی که”رضا مسرور”به عنوان مدیرعامل و سایر اعضای هیات مدیره به حوزه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی قائل شدند،با کاهش بودجه مواجه نیستیم و ان شاء الله برنامه های خودمان پیش خواهیم برد.

توضیحات کاشف اسرار:بر اساس بودجه پیشنهادی شورای عالی مناطق آزاد کشور برای سال جاری،پیش بینی بودجه هزینه ای برای بخش روابط عمومی و تبلیغات سازمان منطقه آزاد انزلی 26 هزار میلیون ریال می باشد ولی این رقم در سال قبل 28 هزار میلیون ریال بوده است.

لازم به ذکر می باشد متن سخنان مدیرمسئول پایگاه خبری کاشف اسرار در نشست گفتگوی رسانه ای سازمان منطقه آزاد انزلی به شرح ذیل است:

دنیای امروز دنیای رسانه هاست و اهمیت و جایگاه رسانه ها در جهان امروز بر هیچکس پوشیده نیست و رخنه وسیع رسانه ها در تار و پود زندگی ، بشر را کاملا وابسته کرده است.دنیای امروز برآیند ارتباطات بیش از حد وسیع و گسترده میان انسانهای امروزی است که از مجراهای مختلف تامین می گردد  از مهمترین انواع رسانه های امروزی رسانه های الکترونیک و سایبری است. در دنیای امروز سرعت انتقال و گستره توزیع اطلاعات و اخبار از اهمیت بالایی برخوردار است و لذا رسانه های سایبری نسبت به سایر رسانه های مکتوب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و آینده رسانه ها در فضای سایبر تعریف شده است.

  به دنبال نشر تاسیس خبرگزاری کار ایران(ایلنا )در روزنامه رسمی و شروع به فعالیت این رسانه در اسفند 1381،بنده از دی ماه 82 در ایلنا شروع به فعالیت کردم و مدت زمان فعالیت 1 دهه بود.خبرگزاری های غیر دولتی طبق مصوبه 1384 هیات وزیران توانستند پروانه تاسیس دریافت کنند ولی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در سال 88 مشمول قانون مطبوعات شدند. البته متذکر می شوم دارای سوابق کاری مدیر مسئولی نشریه مکتوب و رسانه الکترونیک هم هستم.            

برابر بند”ج”قانون مناقصات مصوب 1383 شمسی رسانه های الکترونیک می توانند آگهی دریافت کنند،لکن متاسفانه منطقه آزاد انزلی طی سنوات گذاشته تاکنون بدون تعامل از اعطای این گونه آگهی ها به رسانه های الکترونیک طفره رفته است،البته متذکر می شود برخی از هم استانی ها از نعمات وجود این منطقه محروم شده اند به طوری که از بین 16 شهرستان،فقط 2 شهرستان آستارا و رودبار از تردد خودروهای با پلاک منطقه نمی توانند دل خوش بکنند که جای تامل دارد!علی رغم این که منطقه آزاد انزلی طی سالیان گذشته تاکنون رشد داشته،لکن نپیوستن منطقه به سامانه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات جهت شفاف سازی،عدم پاسخگویی به برخی از انتقادات و سئوالات مطرح شده در برخی از رسانه ها و عدم پاسخگویی طی سنوات گذشته،عدم پذیرش فاکتور پایگاه های خبری،عدم دعوت از رسانه ها در برنامه های مربوط به زمان حضور مدیران کشوری و استانی یا دعوت گزینشی و تبعیضی از برخی خبرنگاران و رسانه ها به نشست های خبری،هم اندیشی و تجلیل،اخذ عوارض برای هنگام ورود اصحاب رسانه با خودرو حامل آنان به پارکینگ منطقه جهت انجام امورات اداری در ساختمان ستادی اداری و یا فاز تجارت و گردشگری،عدم اعطای حمایت برای انجام تفریحات در منطقه مثل محدوده شنا،،ضرورت برگزاری تور بازدید از واحدهای صنعتی مستقر و فعال،در صورت امکان انجام تمهیدات سفر داخلی و خارجی اصحاب رسانه به صورت علی راس یا با همکاری اداره کل بنادر .

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :