کاشف اسرار-رئیس پلیس راهور ناجا با انتقاد از معطل ماندن چندین ساله ساخت بزرگراه رشت به قزوین در محدوده شهرستان رودبار به خاطر خرید زیتون از مغازه ها،تصریح کرد: باید این بزرگراه ساخته شده و یک رمپ نیز بر ای خرید زیتون اختصاص یابد نه اینکه چندین پیمانکار به این محدوده بروند و به آنها حمله کنند و اجازه کار ندهند.

به گزارش کاشف اسرار به نقل از سایت راهور، سید کمال هادیان فر در نشست خبری اخیر پلیس راهور به انتقاد از وضعیت جاده‌های منتهی به شمال کشور و ترافیک تعطیلات اخیر پرداخت.

وی اظهار کرد: ما 4 محور که به شمال کشور منتهی می‌شود، داریم که تمامی محورها زیرساخت‌شان بسیار قدیمی است به طور که ما در محور قزوین ـ رشت در محدوده منجیل و رودبار، در محور چالوس در محدوده‌های سیاه‌بیشه و قسمت‌های دارای حضور دستفروشان و مغازه‌دارها، در محور هراز و در محور فیروزکوه در محدوده سوادکوه، پل سفید و … مشکلات جدی ترافیکی داریم.

این مسئول با بیان اینکه در همین تعطیلات اخیر 1میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو و وسیله نقلیه طی ۵ روز از محورهای شمالی به شکل رفت و برگشت تردد کردند، متذکر شد: چرا باید تا یک تعطیلاتی می‌شود همه به سمت شمال بروند چرا به دیگر شهرها نمی‌روید؟

به گفته هادیان فر،مگر کردستان، فارس، خراسان رضوی، یزد، اردبیل، آذربایجان شرقی و دیگر استان‌های کشور جاذبه ای برای تفریح و گردشگری ندارند که همه به سمت شمال رفته و حتی حاضر می‌شوند ساعت‌ها در ترافیک معطل شوند؟.

وی با تاکید بر اینکه با چه منطق و دلیلی باید جاده‌هایی مانند هراز و چالوس تنها در اختیار تهرانی‌ها بوده و برای رفت و برگشت آنها یکطرفه شود، خاطر نشان کرد: مگر مردم مازندران و گیلان حق ندارند از تعطیلاتشان استفاده کرده و به شهر دیگر بروند؟

رئیس پلیس راهور ناجا،ادامه داد:شاید آنها بخواهند در ایام تعطیلات مثلاً به اصفهان سفر کنند، چرا باید جاده را ببندیم و اجازه ندهیم که آنها سفر کنند و فقط تهرانی‌ها بروند شمال و برگردند؟

هادیان فر،اذعان کرد: تازه این تعداد در خود شهرها و مقصدها نیز مشکلاتی را ایجاد کرده بود چرا که یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو در پنج روز عدد کمی نیست.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های ما در جاده‌های شمالی دچار مشکل است،یاد آور شد: جاده چالوس ۱۰۰ سال پیش ساخته شد یعنی اگر تصاویر آن را ببینید در کل جاده پنج وسیله نقلیه هم نبود اما این جاده با همین ظرفیت امروز وجود دارد و تعداد خودروهای ما به بیش از ۲۲ میلیون دستگاه رسیده است.

این مسئول به محور منجیل ـ رودبار نیز اشاره کرد و افزود: 8 کیلومتر از بزرگراه ما برای خرید زیتون معطل شده است و ترافیک شدیدی در این منطقه به وجود آمده است به طوری که در همین تعطیلات اخیر مجبور شدیم راهی فرعی در کنار رودخانه ایجاد کنیم تا بار ترافیکی آنجا کمتر شود.

هادیان فر با انتقاد از این که در طول بزرگراه اجازه داده نمی‌شود که یک سرویس بهداشتی برای مردم ساخته شود،اظهار کرد: آن وقت در این محدوده مغازه‌دارها قدم به قدم سرویس بهداشتی تعبیه کرده‌اند تا به بهانه آن مسافران اقدام به خرید از مغازه‌ها کنند.

وی اضافه کرد: در پی آن نیز گاهی تا سه لاین موازی خودروها کنار هم توقف می‌کنند و ترافیک محدوده سنگین می‌شود. به طوری که حتی یگان ویژه هم حریف این خودروها نمی‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه باید تکلیف ساخت آزادراه در این منطقه مشخص شود، گفت: باید این بزرگراه ساخته شده و یک رمپ نیز بر ای خرید زیتون اختصاص یابد نه اینکه چندین پیمانکار به این محدوده بروند و به آنها حمله کنند و اجازه کار ندهند..

هادیان فر،تصریح کرد: این وضعیت باید درست شود و در این شرایط واقعاً چه کاری از دست پلیس راهور برمی‌آید.

وی اعتقاد دارد: اگر همین امروز فرآیند ساخت آن ۵ کیلومتر مسیر در محدوده رودبار و منجیل آغاز شود، سه سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید بنابراین لازم است هر چه سریع‌تر کار را آغاز کنیم.

این مسئول از ارسال نامه به رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزرای کشور و راه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و … خبر داد.

هادیان فر در پایان،گفت: یک روز بعد از تعطیلات گزارشی را در مورد این سفرها به این افراد ارسال کردیم و تمامی مشکلات تشریح شد که اخیراً با خبر شده‌اند که وزیر کشور گفته‌اند تا این مسائل در شورای ترافیک مطرح شود.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :