کاشف اسرار-چند هفته ای می باشد صندلی استانداری گیلان خالی مانده و نماینده سابق عالی دولت در استان که نیروی غیر بومی و اهل بوشهر بود با 21 ماه خدمت در این مقام سیاسی به سمت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور منصوب شد.

با وداع”مصطفی سالاری(خمشیا)”با این سمت”ارسلان زارع “که فصل زمستان سال گذشته یک باره از پست فرمانداری “دشستان”یکی از شهرستان های بوشهر به سمت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گیلان منصوب شد،تیر ماه امسال با حکم وزیر کشور و حفظ سمت قبلی،عهده دار سمت “سرپرست استانداری”این استان شمالی شد.

ارسلان زارع

با توجه به این که در دولت فعلی از”محمد علی نجفی امیرکیاسر”و”مصطفی سالاری(خمشیا)به ترتیب زاده استان های گیلان و بوشهر برای تصدی پست استانداری گیلان استفاده شده ولی برخی از شهروندان و مسئولین راغب به انتصاب شخصی معتدل،با تجربه،بومی،مردم دار و با تحصیلات مرتبط هستند.

همواره طی سنوات گذشته تاکنون از”جعفر علی زاده علی سرایی”عهده دار سمت معاون وزیر راه در دولت های روحانی و احمدی نژاد و معاون اسبق امور عمرانی استانداری گیلان و عضو قبلی هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی برای تصدی پست استانداری گیلان نام برده شده است.

دیگر گزینه مطرح”محمد علی محمدی ملاسرایی”دارنده مدرک تحصیلی لیسانس علوم اجتماعی و کارشناسی ارشد مردم شناسی”احتمالاتنها سمت اجرایی او در کارنامه اجرایی آن هم مدیریت سازمان برنامه و بودجه استان برای تصدی پست استانداری در فضای مجازی نامبرده شده و هم چنان مطرح است،لکن این دو گیلانی هیچ گاه به این سمت منصوب نشدند و مشخص نیست خودشان تمایل نداشتند و یا دولت آنان را بر نگزید!

ناگفته نماند برخی چهره های سیاسی استان از جمله نماینده فعلی تالش و هم چنین استاندار سابق طی سنوات گذشته با”محمد علی محمد علی ملاسرایی” از طریق رسانه ای به عملکرد وی تاخته اند و زیر سئوال برده اند،

با توجه به این که دو استاندار قبلی تقریبآ افرادی معتدل بوده اند،این سئوال در ذهن تداعی شده آیا”محمد باقر نوبخت حقیقی”به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه “از دبیر حزب خود و نیز رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان برای تصدی پست استانداری حمایت خواهد کرد و آیا هم چون گذشته تلاشی برای به کرسی نشاندن نیروی خود جهت تصاحب این صندلی نخواهد کرد؟

با توجه به این که “قاسم رمضان پور نرگسی”هم از نیروهای با تجربه و بومی گیلان هم از دیگر گزینه های مطرح احتمالی برای تصدی پست استانداری گیلان می باشد که هم اکنون به عنوان معاون سازمان برنامه و بودجه کشور فعالیت می کند،لکن هم چون”علیزاده علی سرائی”سال هاست در این استان دارای پستی نیست.

“رمضان پور نرگسی”برادر”احمد”می باشد که حدود 2 سالی می باشد که در سمت عضو شورای اسلامی شهر رشت فعالیت می کند که گاهی تناقض در اظهارات،به کار گیری راننده و سرنشین خودروی حامل وی به عنوان مشاور در دوره پنجم پارلمان شهری،اظهار نظر عجولانه درباره تهاتر ساختمان شهرداری با تامین اجتماعی سوژه برخی از رسانه ها شده است.

به نظر می رسد همان طور که به کار گیری نیرومی بومی برای تصدی پست استانداری گیلان بسیار حائز اهمیت می باشد،استفاده از نیروی غیر بومی و غیر ساکن هم با توجه به مدت 2 ساله تا پایان عمر دولت تا زمان آشنایی با فرهنگ مردم و نقاط مختلف استان توجیه پذیر نیست،چنان چه دولت بخواهد از نیروی غیر بومی برای این پست استفاده بکند،”ارسلان زارع”گزینه ای شایسته تری است.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :