اختصاصی-معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تدارک دیدن برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران این استان به مناسبت در پیش بودن 17 مرداد ماه که در تقویم رسمی به نام خبرنگار تعیین شده خبر داد.

حسین ابراهیمیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار با اعلام این خبر،اظهار کرد:سرپرست استانداری گیلان در 30 مرداد ماه امسال با انجام مکاتبه ای خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای برگزاری مراسم شکوهمند روز خبرنگار امسال درخواست اختصاص 1 میلیارد ریال به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از محل اعتبارات کرد.

وی با تاکید بر این که در مراسم امسال از حداقل 450 نفر از خبرنگاران رسانه های دارای مجوز استان اعم از مکتوب و الکترونیک تجلیل می شود،مکان و ساعت برگزاری برنامه در سالن اجتماعات مجتمع الانبیاء رشت از ساعت 10 صبح روز 16 مرداد ماه عنوان کرد.

این مسئول از جمله سخنرانان این همایش را سرپرست استانداری،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی،تعدادی از اصحاب رسانه و مدیرعامل خانه مطبوعات استان ذکر کرد.

ابراهیمیان با بیان این که احتمال دارد یکی از مقامات معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا رییس خانه مطبوعلات کشور در این همایش حضور یابد،تجلیل از خبرنگاران پیش کسوت و خانواده های شهید خبرنگاران،توزیع کنندگان مطبوعات و اجرای موسیقی زنده سنتی را از جمله آیتم های برنامه برشمرد.

وی در پایان از ذکر میزان در نظر گرفته برای اعطای هدیه خبرنگاران به دلیل دریافت لیست خبرنگاران از سوی مدیران مسئول رسانه های دارای مجوز و برآورد تعداد آنان خودداری کرد.

بنا به شنیده ها که صحت و سقم آن در دست بررسی می باشد و هنوز محرز نشده این احتمال وجود دارد به هر خبرنگاری هدیه ای به میزان 2 میلیون ریال اعطا بشود،لکن با توجه به این که احتمالا چندین سال در حدود چنین رقمی به خبرنگاران پرداخت شده و با توجه به تورم موجود ،نوسانات قیمت و چندین برابر قیمت برخی از اجناس،چنین رقمی کم است.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :