کاشف اسرار- فرماندار بندر انزلی با تاکید بر این که ارتباط مدیران دستگاه های اجرائی با خبرنگاران ضرورت دارد از عدم حضور برخی از خبرنگاران در برنامه های این شهرستان گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ،اسماعیل حیدری آزاد طی سخنانی در مراسم تجلیل از خبرنگاران توسط شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندر انزلی،فرا رسیدن هفدهم مرداد، سالروز شهادت شهید محمود صارمی که در تقویم کشور به عنوان روز خبرنگار نام گزاری شده به تمامی اهالی قلم و اصحاب رسانه تبریک گفت

وی خبرنگاران را سفیران اگاهی بخشی جامعه و رابطان مردم و مسئولان و چشمان بینای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد:این قشر ارجمند فرهنگی علیرغم وجود مشکلات شغلی ، معیشتی و چالش های مختلف که در اطلاع رسانی واگاهی بخشی با آن مواجه هستند توانسته اند اعتماد واعتقاد مردم و مسئولان را به خویش و رسانه های داخلی جلب کنند.

این مسئول،تصریح کرد:خبرنگاران بی شک می توانند حلقه واسط بین مردم و خادمانشان در دستگاههای مختلف بوده و مشکلات و مسائل هر محله ومنطقه و اداره و شهرستانی را به مسئولین مربوطه انتقال داده و در فرآیند رفع این مشکلات تسریع کرده و نتیجه آن را به مردم گزارش دهند

حیدری آزاد،ابراز کرد:خبرنگاران بندرانزلی دارای پتانسیل عظیمی هستند که با حمایت های مردم و مسوِلین می توانند جایگاههای رفیع تری را در جامعه خبری استانی وملی کسب کنند.

وی با بیان اینکه هرجا خبرنگار هست به طور یقین ارتباط بین مردم و مسئولان وجود دارد،هشدار داد: ارتباط با خبرنگاران برای هر مسئول و رئیس اداره ای بیش از پیش ضرورت دارد..

نماینده عالی دولت در انزلی خاطر نشان کرد: رخی از ادارات فقط در روز خبرنگار به یاد این عزیزان می افتند اما در نقطه مقابل هم باید بگویم متاسفانه بسیاری از خبرنگاران نیز در برنامه ها و مناسبت ها و جلساتی که در ادارات مختلف و در سطح شهرستان و خصوصا در فرمانداری برگزار می شود حضور فیزیکی ندارند.

حیدری آزاد یکی از مصادیق تقوا را تقوای رسانه ای و پایبندی اهل قلم بر اخلاق رسانه ای دانست و اعتقاد دارد:خبرنگاران باید بتوانند بدون ترس ولکنت زبان ، نقائص یا ایرادات وکم کاری های احتمالی دستگاهها و مسئولین را گوشزد نمایند .به شرطی که انتقادات مشفقانه ،دلسوزانه و با پیشنهادات و راهکارهای اجرایی در رفع این مشکلات باشد

وی متذکر شد: هر انتقادی در صورتی که منصفانه و مشفقانه باشد پذیرفتنی است وباید از تخریب ،تهمت و افترا در فضای رسانه ای خودداری بشود.

این مقام خطاب به روسای ادارات بندر انزلی،اولتیماتوم داد:روسای ادارات هم مکلف به ارتباط با خبرنگاران و پاسخگویی به موارد مطروحه و رفع دغدغه های اعلامی و پذیرش انتقادات به حق هستند.

حیدری آزاد با بیان اینکه انتقاد با تخریب وتهمت وتوهین فرق دارد،معتقد است:هیچ کدام از خبرنگاران گرانقدر حاضر نخواهند بود با آلوده کردن قلمی که خدا بر ان قسم یاد کرده است به تهمت ، توهین و افترا زدن ارزش و جایگاه والای قلم و اصحاب رسانه عزیز را زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه انتقاد به جا و سازنده می تواند مسیر رشد و توسعه شهرستان را در هر زمینه ای فراهم آورد،اظهار کرد: بنده معتقدم آزادی بیان حق خبرنگاران ومردم است.

فرماندر انزلی،تاکید کرد: مدیران حق ندارند با نگاه از بالا به پایین به جایگاه خبرنگاران عزیز نگاه کنند.و حفظ حرمت این عزیزان لازم است.

حیدری آزاد،افزود:خبرنگاران با قدرت اعجاز امیزی که در اختیار رسانه ها و فضای مجازی قرار دارد و با استفاده از مهارتهای گفتاری ،نوشتاری و دیداری می توانند با رعایت بی طرفی ،جامعه را در مسیر عدالت رهنمون سازند و یاریگر مردم و مسئولین باشند.

وی تبیین وضعیت بندر انزلی پرداخت و معتقد است:این شهرستان یک بندر مهم استراتژیک اقتصادی وگردشگر پذیر بوده و قطب اقتصادی استان گیلان محسوب می شود.

این مقام،خطاب به اصحاب رسانه،گفت:انتظار دارم عزیزان خبرنگار نسبت به انعکاس بهتر اخبار شهرستان در رسانه ها بیش از پیش تلاش نمایند.

حیدری آزاد ادامه داد:اصحاب رسانه در کنار انتقادهای به جا وسازنده ودر عین حال مشفقانه ، فعالیت ها ، خدمات و کارهای انجام شده را نیز منتشر کرده و به سمع و نظر مردم بزرگوار برسانند.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط هرچه بیشتر بین مسئولان و خبرنگاران افزود: در راستای ساماندهی خبرنگاران شهرستان بندرانزلی ، این فرمانداری بارها اعلام آمادگی کرده است از ایجاد کانون خبرنگاران حمایت کرده و هر انچه در توان دارد برای این عزیزان دریغ نخواهد کرد .

این مقام با اشاره به اعلام آمادگی شهردار انزلی برای در اختیار قرار دادن مکانی به عنوان محل کانون خبرنگاران ،تاکید کرد:لازم است اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ، تشکیل این کانون نیز در دستور کار قرار دهد.

حیدری آزاد مردم را ولی نعمت مسئولان دانست و تصریح کرد: مردم فقط احترام می خواهند و دستگاه های اجرایی مکلف به خدمتگزاری و تکریم ارباب رجوع و احترام گذاشتن به حقوق شهروندان هستند،ضمن این که مسئولیت ها فرصتی کوتاه برای خدمتگزاری وجلب رضایت مردم است.

وی کسب رضایت مردم در انجام امورات محوله به مسئولان را ضروری دانست و هشدار داد: ارزش این میز هایی که به مسئولان سپرده شده زمانی است که در راه خدمت به مردم گام برداشته و رضایتمندی آنان حاصل شده باشد.

پایان پیام


Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :