کاشف اسرار-رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان،هشدار داد: اگر وظایف خود را در خصوص حفظ اراضی انجام ندهیم در آینده نزدیک چیزی از کشاورزی گیلان باقی نخواهد ماند

به گزارش کاشف اسرار،علی درجانی در جلسه شورای فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی گیلان ضمن ابراز خرسندی از توجه به بخش فرهنگ اظهار کرد: فرهنگ آمیخته با عمل موجب پیشرفت کشاورزی و رونق آن در بخش تولید خواهد شد‌.

وی با بیان اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد ،تصریح کرد: با روش های ساده و تکراری نمی شود ماموریت ها را به سرانجام رساند و تلاش شبانه روزی را می طلبد.

این مسئول تولید محصول سالم را از دغدغه های سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد و هشدار داد: اگر وظایف خود را در خصوص حفظ اراضی انجام ندهیم در آینده نزدیک چیزی از کشاورزی گیلان باقی نخواهد ماند.

درجانی با اشاره به اینکه امسال، تولید محصولات استراتژیک امید بخش است ،ابراز کرد: بیش از ۱۰۰ هزار تن نسبت به سال گذشته در بخش تولید شلتوک برنج افزایش داشته ایم.

وی با بیان آنکه امسال ۶ درصد کشت مکانیزه برنج و۷ درصد برداشت مکانیزه صورت گرفت،متذکر شد: اولین سالی است که بیش از 2 هزار و 500 دستگاه کمباین آماده برداشت ویژه برنج مستقرکردیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی،تاکید کرد: اجازه نمیدهیم  کمباین های مخصوص گندم وارد استان شده و موجب کاهش کیفیت و کمیت برنج  شود.

درجانی مشارکت مردم را مهم دانست و افزود: مردم باید ادای تکلیف کنند، محصولات کشور در شرف مشکلات مختلف است و با توجه به شرایط آب و هوایی کشاورزی معامله با خداوند است.

وی هوشمندی مردم را در مقابله با مگس میوه زیتون جلوگیری از به وجود آمدن بحران عنوان ضروری دانست و گفت: در حوزه کنترل ملخ نسبت به استان های همجوار به عنوان استان برتر  با ۱۰ هزار هکتار، مبارزه جهادی انجام و مشارکت مردم در این بخش مناسب بود. 

این مسئول در خاتمه از روحانیون و  ائمه جمعه رودبار درخواست کرد  تا با  اعلام عمومی  در خصوص مبارزه با مگس میوه زیتون با مروجین همکاری داشته باشند.

درجانی،معتقد است: این زمان طلایی بهترین مرحله برای مبارزه و جلوگیری از خسارات و حملات آفت است.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :