کاشف اسرار-اختصاصی : استاندار گیلان از مدیران استان که در دعوت از خبرنگاران  و مصاحبه کردن به صورت گزینشی عمل و از کمک مالی به آنان  ابا دارند و خودداری می کنند،به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار، در مراسم تجلیل از خبرنگاران گیلان که در سالن اجتماعات مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد،با گرامی داشت 17 مرداد،اظهار کرد:شهید محمود صارمی از اندیشه‌ی ناب انقلاب اسلامی  ایران و با از خودگذشتگی که نشان از فرهنگ اصحاب رسانه است شهادت و ایثار را به جان خرید

وی در بخشی از سخنان خود به در پاسخ به درخواست یکی از اصحاب رسانه گیلان که برای سخنرانی پشت تریبون حضور یافت و درخواست اعزام تعدادی از خبرنگاران رسانه های مکتوب و الکترونیک در سفرهای خارجی استاندار گیلان،خاطر نشان کرد:در سفر اخیر به روسیه،مدیرکل روابط عمومی استانداری به عنوان خبرنگار جوان،حضور داشتند.

این مسئول با استقبال از اعزام خبرنگاران در گروههای 5 تا ده نفره با معرفی موسسه خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای اعزام در سفرهای خارجی استاندار،خاطر نشان کرد:انتخاب خبرنگار توسط استانداری کاری سختی  می باشد و اگر اقدام صورت می گرفت،در پشت همین تریبون از اعزام افرادی خاص،انتقاد می کردند.

نجفی،تصریح کرد: ممکن است اعزام خبرنگاران به کشورهای هدف آیده آل نباشد،ولی انشالله فرصت اعزام خبرنگاران در سفرهای خارجی و کنار رسانه ملی و عزیزان دیگر،فراهم خواهم کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان هم چنین از مدیران استان که در مصاحبه کردن و و دعوت از خبرنگاران به صورت گزینشی عمل و از ابا داشتن در کمک  مالی به آنان خودداری می کنند،به شدت انتقاد کرد.

نجفی با تاکید بر این که به کلیه مدیران تذکر و تاکید می کنم باید با تمام خبرنگاران مصاحبه ،صحبت و کمک بکنند،اذعان کرد: چطور  مدیران ،برای خیلی از هزینه ها در بخش های تبلیغاتی و غیره و نصب هزاران پریده در تعریف و تمجید از فلان شخصیت ها چاپ و هزینه اقدام می کنند که اصلآ نیاز نیست،ولی گاهی برای اندک هزینه در بخش رسانه ای  و خبرنگاران،ابا دارند؟

وی ابراز کرد: من تذکر و تاکید می کنم و به مدیران بخش نامه خواهد شد که باید ظرفیت برنامه ای و بودجه ای برای خبرنگاران بگذارند تا با امنیت شغلی و طیب خاطر در بخشی که ما مسئول آن هستیم،فعالیت نمایند،

این مسئول با یاد آوری این نکته که اغلب خبرنگاران جزء اقشار کم درآمد جامعه  هستند به مدیران گیلان اولتیماتوم داد ک موظف هستند با تمام خبرنگاران مصاحبه انجام بدهند و انتخابی هم نباشد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه مطبوعات این امر را هدایت کنند تا از همه خبرنگاران استفاده بشود.

نجفی در پایان  با بیان اینکه خبرنگاران با تلاش‌هایی که از قبل آغاز شده تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهند گرفت،متذکر شد: انشاء ا… با شفافیتی که در این مسیر خواهد بود حقی از این قشر پرتلاش ضایع نمی‌شود

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :