کاشف اسرار- هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست رئیس جمهوری، به استانداران منتخب استان های گیلان و قزوین رأی اعتماد داد.

به گزارش کاشف اسرار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، این جلسه به ریاست”حسن روحانی”برگزار و ارسلان زارع و هدایت اله جمالی پور به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های گیلان و قزوین از هیات وزیران رأی اعتماد گرفتند

رئیس جمهوری در این جلسه طی سخنانی با اشاره به انتخاب هدایت الله جمالی پور و ارسلان زارع به عنوان استانداران جدید استان قزوین و گیلان، گفت: این دو استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند.

حسن ر،وحانی،خاطر نشان کرد: قزوین استان صنعتی، علمی و گردشگری است و مرکزیت و جنوب کشور را به شمال و شمال غرب متصل می‌کند و از مسیرهای مهم ترانزیتی محسوب می‌شود.

وی خطاب به استاندار جدید تاکید کرد : از “جمالی پور” می‌خواهم که از همه توان خود برای ایجاد تحول در روند توسعه استان قزوین استفاده کند و از ظرفیت همه سرمایه‌های انسانی و دانشگاهی ارزشمندی که در استان وجود دارد بر مبنای تعادل استفاده کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اعتدال در روند استفاده از نیروها و ظرفیت‌های انسانی ضروری است و معتقد نیستیم که با روی کار آمدن دولت جدید، همه نیروهایی که سلیقه متفاوت سیاسی دارند خانه نشین شوند، لذا باید از ظرفیت نیروهای لایق بدون توجه به سلیقه سیاسی آن استفاده کنیم.

روحانی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل گیلان گفت: این استان از مناطق مهم گردشگری کشور است و در ایام تعطیل شمار زیادی از مردم به این منطقه سفر می‌کنند و از جاذبه‌های طبیعی و انسانی زیادی برخوردار است.

وی با تاکید بر این که در توسعه این منطقه باید نسبت  به حفاظت از محیط زیست توجه جدی داشت،همچنین توجه به زراعت و تولید چوب و  صنایع وابسته به آن را در مناطق شمالی کشور ضروری دانست.

رئیس جمهوری،اذعان کرد: متأسفانه مقداری نسبت به این موضوع غفلت شده و لذا از آن جایی که صنایع چوب و کاغذ از نیازهای مهم کشور است باید نسبت به توسعه آن اهتمام جدی داشت.

روحانی اقدامات زیربنایی دولت از جمله خط آهن قزوین – رشت را در رفاه مردم و ایجاد تحول در توسعه و آبادانی استان گیلان مؤثر توصیف کرد .

به گفته وی،ظرفیت‌های موجود در مناطق شمال کشور از جمله دریا، مناطق آزاد، شیلات، آبزیان و صنایع همسو با محیط زیست و صنعت سبز می‌تواند در توسعه این مناطق بسیار تأثیرگذار باشد.

رئیس جمهور با تأکید بر  توجه جدی به مشکل زباله در مناطق شمال کشور، گفت: موضوع زباله‌سوزی و دفع زباله در این مناطق از مشکلات بزرگ زیست محیطی محسوب می‌شود و باید در این زمینه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بهره گیری از فناوری های نو چاره‌اندیشی شود.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :