کاشف اسرار-یکی از اشخاص که در دولت گذشته متصدی سمت دولتی در پست های معاونت و مشاوره یکی از مدیران حرفه ای را بر عهده داشت،در اواخر تابستان 92 از یکی اصحاب رسانه که دارای ارتباط صمیمانه ای با خواهر زاده رئیس دولت اصلاحات می باشد،منت می کرد تا او را به سرپرستی مدیریتی حرفه ای بگمارند.

این شخص میان سال به این فعال رسانه ای حتی برای رسیدن به مقصود خویش،پیشنهاد و تاکید بر اعطای مشاور ه مطبوعاتی و رسانه ای  حویش پس از تصدی پست جدید را داد،لکن به جای تقدیر،با ارائه شکایت به محاکم،جواب محبت های این فعال فرهنگی را به خوبی پس داد.

این مدیر، همان مدیری که هر چند با ژست روشن فکرانه خود را فردی رسانه ای و دارای سوابق خبرنگاری معرفی می کند اما با ثبت چندین فقره شکایت از خبرنگاران آزاد و مستقل و..، رکورددار شکایت از خبرنگاران و …است!

انتظار می رود مقام عالی ارشد و سیاسی در این ایالت،این موارد را مد نظر قرار داشته باشند و بدانند این گونه افراد که ژست روشن فکرانه به خود می گیرند،در برابرکسانی که نسبت به عملکرد خود منتقد با دلیل  و مدرک می باشند هیچگونه توجهی ندارند و در نشست های خبری از آنان تجلیل به عمل نمی آورند.

ماده 5 قانون مطبوعات،تاکید دارد:

ماده ٥ – کسب و انتشار اخبار داخلی و خارجی که به منظور افزایش آگاهی عمومی و حفظ مصالح جامعه باشد با رعایت این قانون حق قانونی‌مطبوعات است.

‌تبصره ١ – متخلف از مواد (٤) و (٥) به شرط داشتن شاکی به حکم دادگاه به انفصال خدمت از شش ماه تا دو سال و در صورت تکرار به انفصال دائم از‌خدمات دولتی محکوم خواهد شد. (٣٠/٠١/١٣٧٩)

 

این پیام را با سخنان گهرباری از امیرالمومنین علی(ع)به پایان می رسانیم:

قَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَبَّاسِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ دَخَلْتُ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ( عليه‏السلام  )بِذِي قَارٍ وَ هُوَ يَخْصِفُ نَعْلَهُ  فَقَالَ لِي مَا قِيمَةُ هَذَا النَّعْلِ فَقُلْتُ لَا قِيمَةَ لَهَا فَقَالَ ( عليه‏السلام  )وَ اللَّهِ لَهِيَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ إِمْرَتِكُمْ إِلَّا أَنْ أُقِيمَ حَقّاً أَوْ أَدْفَعَ بَاطِلًا (خطبه ۳۳ نهج البلاغه) عبد الله بن عباس مى‏گويد در «ذى قار» به امير المؤمنين (عليه السلام) وارد شدم او مشغول پينه زدن نعلين خود بود. از من سؤال كرد قيمت اين نعلين چقدر است عرض كردم قيمتى ندارد. فرمود: به خدا سوگند اين كفش نزد من از فرمانروايى بر شما محبوبتر است مگر آنكه حقّى را بر پا سازم يا باطلى را بر اندازم .

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :