کاشف اسرار– ‌قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی مشتمل بر بیست ماده و پانزده تبصره در جلسه روز چهارشنبه سی و یکم خرداد ماه 1374مجلس شورای‌ اسلامی تصویب و در تاریخ 1374.4.7 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،قانون گذار در ماده 7 این قانون تاکید کرده است:«به منظور بهره‌برداری مناسب از نیروی کار و حفظ شئون جانبازان،دستگاه‌های مشمول این قانون مکلفند از خدمات ایشان در مشاغلی که‌ متناسب با وضعیت
جسمی و روانی آنان بوده و بیانگر توجه معنوی دستگاه ذیربط نسبت به ارزش‌های والای این عزیران باشد استفاده نمایند.

از سوئی دیگر، قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان  مصوب 1374، قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر مقررات و ضوابط جاری امتیازات و مزایایی که فرزندان شاهد به مانند جانبازان 50 درصد و بالاتر ( با لحاظ قسمت ک بند 7 قانون) می توانند در شمول بهره مندی آن قرارگیرند عبارت است از:
1- اعاده به خدمت فرزندان شاهد ( موضوع ماده 4 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان)
2- به کارگیری فرزندان شاهد در مشاغلی متناسب با وضعیت روانی و روحی و شأن اجتماعی آنان (موضوع ماده 7 قانون مزبور)
3- تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شاهد غیر رسمی حسب درخواست آنان پس از احراز شرایط گزینش به استخدام رسمی، ثابت یا عناوین مشابه ( موضوع ماده 8 قانون و آئین نامه اجرایی مربوط)
4- اعطای مأموریت آموزشی نیمه وقت یا تمام وقت به فرزندان شاهد در کلیه مقاطع تحصیلی ( موضوع ماده 12 قانون مزبور و آئین نامه اجرایی ذیربط)
5- احتساب یک مقطع تحصیلی بالاتر از نظر امتیازات شغلی و سایر امتیازات مقرر در قوانین و مقررات مربوط برای فرزندان شاهد( موضوع ماده 18 قانون)
6- بهره فرزندان شاهد از فوق العاده ایثارگری موضوع بند 2 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری

متاسفانه مدیری یکی از دستگاههای فرهنگی،همان مدیری که هر چند با ژست روشن فکرانه خود را فردی رسانه ای و دارای سوابق خبرنگاری معرفی می کند اما با ثبت چندین فقره شکایت از خبرنگاران آزاد و مستقل و..، رکورددار شکایت از خبرنگاران و …است،از توجه به این قانون تخطی می کند.

دلیل این مدعا به کار گیری یکی از فرزندان شهدای گران قدر شرق گیلان که در گذشته هم شان با تحصیلات دانشگاهی حقوق در واحد حقوقی این دستگاه فعالیت می کرده،از سال گذشته و در واحدی غیر مرتبط مشغول به کار کرده است که جای تعجب دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور اصیثارگران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار از به کارگیری فرزندان شهداء و ایثارگران 50 درصد و بالاتر در مشاغل غیر متناسب با وضعیت جسمی و روانی آنان به شدت انتقاد کرد.

ابراهیم طاهر نژاد،به مسئولین توصیه کرد  از فرزندان شهدا در محیط کارشان که در آن جا شاغل هستند به بهترین وضع ممکن متناسب با شان و منزلت این عزیزان تصمیم بگیرند .

وی تاکید کرد: مدیران از آن جایی که فرزندان شاهد نسبت به انقلاب ثابت کردند و سند دارند که متعهد به اسلام و جمهوری اسلامی هستند ،اعتماد کامل  نمایند و از این عزیزان در جایگاه متناسب با شان شان منصوب بکنند.

این مسئول ،تصریح کرد: متاسفانه در گاهی اوقات  و بعضی از ادارات و نهادها داریم که این موضوع رعایت نمی شود و امیدواریم چنین اتفاقی افتاد ،مدیران در تصمیم گیری خودشان تجدید نظر کنند.

طاهر نژاد در پایان از فرزندان شاهد درخواست کرد در صورتی که از آنان متناسب با شان و منزلت شان استفاده نمی شود به واحد بازرسی و رسیدگی آن دستگاه و نهاد  و یا به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان شکایت کنند تا واحد اشتغال و اجتماعی که مسئول پیگیری این امور می باشد پیگیری و جهت رفع مشکل اقدام کنند.

پایان پیام

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :