کاشف اسرار-بیست و یکم مرداد فرصت مغتنمی برای به تصویر کشیدن جایگاه واقعی صنایع کوچک و متوسط وارج نهادن به ارزش های معنوی، اجتماعی ، تلاشگران در این عرصه اقتصادی  می باشد، تا یکبار دیگر جهت ارتقا و احیا صنایع کوچک و متوسط متحد شویم و در سالی که مزین بنام “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” است بتوانیم ‌گامی راسخ در جهت بهبود وضعیت این صنایع برداریم.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان به مناسبت فرا رسیدن 21 مرداد”روز صنایع کوچک” و هم چنین 17 مرداد”روز خبرنگار”نشست خبری را بدون دعوت از تمامی اصحاب رسانه فعال استان برگزار کرده و به ماده و تبصره ذیل 5 قانون مطبوعات توجهی نکرده است.

این ماده و تبصره قانونی تاکید کرده است:«کسب و انتشار اخبار داخلی و خارجی که به منظور افزایش آگاهی عمومی و حفظ مصالح جامعه باشد با رعایت این قانون حق قانونی‌مطبوعات است» و”متخلف از مواد (٤) و (٥) به شرط داشتن شاکی به حکم دادگاه به انفصال خدمت از شش ماه تا دو سال و در صورت تکرار به انفصال دائم از‌خدمات دولتی محکوم خواهد شد».

از سوئی دیگر گویا تذکر و تاکید استاندار گیلان در مراسم تجلیل از خبرنگاران در سال جاری به گوش مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان نرسیده است که از مدیران استان که در دعوت از خبرنگاران  و مصاحبه کردن به صورت گزینشی عمل و از کمک مالی به آنان  ابا دارند و خودداری می کنند،به شدت انتقاد کرده است.

عدم دعوت شرکت شهرکهای صنعتی گیلان از “موسسه شفاف خبر دیلم و رسانه های تحت فعالیت آن” سبب گردیده که خبرنگاران این رسانه نتوانند سوالات خود را از مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان که پاسخگوی تلفنی و پیامکی هم نیست،سوال کنند؟!

از جمله سئوالات مهم از مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان،پیرامون یکی از مصوبات دور سوم دولت محمود احمدی نژاد در قالب هشتاد و ششمین سفرهای استانی دولت و در دور سوم سفرها به این استان سرسبز بوده است.

جلسه استانی هیات دولت در استان گیلان که طولانی‌ترین جلسه هیات دولت در دور سوم سفرها بود و 5 ساعت به طول انجامید با 310 مصوبه جدید برای عمران و آبادانی بیشتر استان همراه بوده است.

یکی از مصوبات،مطالعه و ایجاد شهرکهاي صنعتی در شهرستانهاي صومعه سرا،لنگرود، لاهیجان، املش و ماسال و توسعه شهرك صنعتی بوده است.

photo_2016-08-16_19-15-13

بر اساس گزارش کیفی نتایج اقدامات مصوبات سفر سوم هیات دولت به گیلان مندرج در سایت شرکت شهرکهای صنعتی استان کار مطالعات و ایجاد این پروژه به ترتیب  “صد” و “70”درصد انجام  گردیده و عرصه به مساحت 49 هکتار در روستای کفته رود -کیشستان از طریق اداره کل منابع طبیعی و امور اراضی تحویل این شرکت شده است.

از سوئی دیگر اطلاعات مندرج در این گزارش کیفی مبنی بر واگذاری 49 هکتار از اراضی دور از واقعیت می باشد،ب طوری که طبق صورتجلسه تحویل موقت زمین به مدت یکسال که به امضای”طهمورث لاهوتی اشکوری” رسیده،مقدار این اراضی 50 هکتار بوده و بین متراژ گزارش کیفی با صورت جلسه 10 هزار متر فاصله است؟!

photo_2016-08-16_19-15-30

بنا به مشاهدات خبرنگار”کاشف اسرار”اراضی مورد ادعا شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در روستاهای کفترود و کیشستان در 5 کیلومتری پیربازار و 10 کیلومتری شهر رشت واقع گردیده و فقط دارای کانکس نگهبانی،تابلوی شهرک و فنس در پیرامون آن بوده و از ایجاد آن خبری نیست،چه برسد این که 70درصد ایجاد شده باشد؟!

photo_2016-08-16_19-18-51

یکی از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفتگو با خبرنگار”کاشف اسرار”ادعای شرکت شهرک صنعتی استان  پیرامون ایجاد 70 درصدی پروژه را دور از واقعیت دانست.

photo_2016-08-16_19-22-37photo_2016-08-16_19-25-15

وی خاطر نشان کرد:به دلیل عدم اجرای پروژه از سوی شرکت شهرک های صنعتی گیلان،موضوع در کمیسیون ماده 33 طرح های غیر کشاورزی استان مطرح و رای بر پس گیری زمین داده شده است.

photo_2016-08-16_19-15-20

این مقام بلند پایه جهاد کشاورزی گیلان  درباره ادعای مدیرعامل شهرک های صنعتی استان مبنی بر نداشتن مشکل  در خصوص زمین کفترود و کیشستان با این سازمان،تصریح کرد: شرکت شهرک های صنعتی گیلان مشکل ندارند،بلکه سازمان جهاد کشاورزی استان با آنها مشکل دارد.

وی دلیل این مشکل را این گونه بیان کرد که اراضی کفترود و کیشستان به عنوان محل نگهداری دام های کشاورزان در فصل زراعی محسوب می شود و شرکت شهرکهای صنعتی گیلان نباید در این اراضی ساخت و ساز کند.

به گفته این مقام مسئول،بنا به توافق صورت گرفته بین شرکت شهرکهای صنعتی و نیز سازمان جهاد کشاورزی گیلان،75 هکتار از اراضی در شهرستان رودبار به جای کفته رود و کیشستان واگذار بشود که این واگذاری صورت گرفته است.

این مقام سازمان جهاد کشاورزی گیلان ،اذعان کرد:75 هکتار از این اراضی در اختیار شرکت شهرکهای صنعتی گیلان به منظور ساخت مجتمع پتروشیمی قرار گرفته ،ضمن این که  اراضی کفته رود و کیشستان متعلق به دولت بوده و سازمان جهاد کشاورزی گیلان به دلیل عدم اجرای پروژه در این اراضی و وجود معارض اجتماعی و جهت حفظ زیبایی منطقه،رای بر پس گیری این اراضی داد.

پایان پیام

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :