کاشف اسرار-برخی از هم وطنان در برگیرنده افراد عوام از قدیم الایام به صورت نادرست بر این باور اعتقاد دارند افرادی که ثرورت مند می باشند رحم ، مروت و دل سوزی ندارند و به دیگران نیکی نمی کنند و پول های خود را سفت نگه داشته و سرگرم خوش گذرانی،مال اندوزی و بی توجه به اشخاص مستمند می باشند.

به گزارش کاشف اسرار، اگر این گونه افراد به قول شاعر شیرین سخن فارسی به نام سهراب سپهری:گچشم ها را بشویند و جور دیگر ببیند”افرادی را می بینند که در کشورمان زندگی می کنند نه تنها دوست دار خانواده خود و گذراندن اوقات خوش می باشند،بلکه در کنار آن غم خوار دوستان و هم چنین افراد مستضعف و ضعیف جامعه می باشند.

مصداق بارز این ادعا برادران “آرش و امین تقی پور دهکاء”اهل روستای زیبا و توریستی دهکاء شهرستان آستانه اشرفیه می باشد که با پرورش یافتن در دامن والدین مذهبی،ساده و بی آلایش خود نیکی را در جسم و روح خودشان پرورش داده و چند سالی می باشد به روستای کم توسعه یافته:”چونچنان”زیبا کنار بخش لشت نشاء شهرستان رشت کوچ کردند.

این خانواده با شروع به کار در حوزه عمرانی که در برگیرنده ساخت و ساز املاک و جاذبه های گردشگری نه تنها سبب رونق اقتصادی و اشتغال به کار تعدادی از جوانان بومی منطقه شده اند،بلکه با انجام کارهای عام المنفعه سبب شده نام”چون چنان”بارها در رسانه ملی و رسانه های دیداری و نوشتاری هم چون پرچم بالا باشد.

از جمله نیکوکارهای این افراد اعزام،پذیرایی و اقامت افرادی به مشهد مقدس به عنوان مدفن و بارگاه ملکوتی هشتمین اختر امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع)به صورت رایگان به مدت ده سال مستمر بوده ،به طوری که سال اول یک دستگاه اتوبوس و دی ماه 1398 در برگیرنده 15 دستگاه اتوبوس شامل حدود 660 نفر اعزام شدند که برخی از اشخاص برای اولین بار به پابوس زیارت گاه این امام همام رهسپار شدند و دعاگوی برادران “تقی پور دهکاء و والدین شان” بودند.

این برادران نیکوکار مدیریت شرکتی تحت عنوان:”انبوه سازان ارش منطقه آزاد انزلی هم می باشند که به تازگی مادر خودشان را به عضو یت هیات مدیره در آورده اند،یکی از رسوم خدا پسندانه اعضای هیات مدیره شرکت مذکور که هم چون رعد و برق در استان گیلان و حتی بارها در کشور به صدا در آمده و اظهر من الشمس شده است،توزیع اقلام غذایی و بهداشتی در هر هفته بوده که بین افراد نیازمند توزیع می شود.

با آغازین روزهای اسفند ماه که هم وطنان خودشان را برای آغاز سال نو شمسی آماده می کردند به یک باره شاهد شیوع ویروس و بیماری “کرونا”از کشور چین و استان قم بودند، به طوری وزیر بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا خواستار رعایت موازین بهداشتی،کاهش تردد مردم در اماکن و استراحت در منازل را مطرح کردند ،ولیکن متاسفانه شاهد مرگ تعدادی از هم وطنان من جمله افراد سیاسی و مسئول،پزشکان و عوام بوده ایم.

شیوع ویروس یاد شده سبب گردیده برخی از هم وطنان که دارای شغل و درآمد ثابت نباشند برای تهیه اقلام مورد نیازی بهداشتی و غذایی خود از جمله ماسک و مواد ضد عفونی کننده در مضیقه باشند.

مدیریت شرکت “انبوه سازان آرش منطقه آزاد انزلی”که همواره درصدد  کاهش آلام از برخی از افراد ضعیف جامعه می باشد در اواخر هفته جاری نسبت به تهیه و توزیع 7 هزار قلم کالا اعم از:”ماسک،دستکش لاتکس یک بار مصرف،مایعات ضد عفونی کننده،ظرف شویی و دست شویی،صابون،عرق گیاهی آلوئه ورا،روغن خوراکی،رب گوجه فرنگی،چای،پنیر،ماکارونی،سویا،قند و شکر و دستمال کاغذی  در لنگرود،آستانه اشرفیه،خشکبیجار،محدوده منطقه آزاد انزلی،زیبا کنار،رشت و لشت نشاء کرد. حافظ در این باره شعری سروده است:”گفتم: «هوای میکده غم می برد ز دل»”گفتا: «خوش آن کسان که دلی شادمان کنند

النهایه هم وطنان عزیز خوبی را دنبال کنید.گاهی خدا می خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد.وقتی دستی را به یاری می گیری،بدان که دست دیگرت در دست خداست.کرونا را شکست می دهیم.

 شعری از فردوسی، شاعر حماسه سرای ایرانی:

 نباشد همی نیک و بد پایدار/همان به که نیکی بود یادگار

دراز است دست فلک بر بدی/همه نیکویی کن اگر بخردی

چو نیکی کنی، نیکی آید برت/بدی را بدی باشد اندرخورت

چو نیکی نمایدت کیهان خدای/تو با هر کسی نیز، نیکی نمای

مکن بد، که بینی به فرجام بد/ز بد گردد اندر جهان، نام بد

به نیکی بباید تن آراستن/که نیکی نشاید ز کس خواستن

وگر بد کنی، جز بدی ندروی/شبی در جهان شادمان نغنوی/نیکخواهی و نیکوکاری

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :