کاشف اسرار-مدیرکل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از عدم ارسال پرونده ثبتی منزل مادری “معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و شرکاء واقع در بازار رشت توسط اداره کل استان گیلان خبر داد.

مصطفی پور علی عصر امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار با اشاره به وجود آثار متعدد واجد شرایط استان گیلان در فهرست آثار ملی ایران،ارسال هر چه سریعتر پرونده منزل مادری “معاون رئیس جمهوری و شرکاء به شورای ثبت را مورد تاکید قرار داد.

وی که خودش گیلانی است ،خواستار طرح سوال” پایگاه خبری کاشف اسرار” از مدیرکل میراث فرهنگی گیلان درباره دلایل عدم ارسال پرونده ثبتی خانه مذکور را مورد تاکید قرار داد.

وی متذکر شد : بنده هم به عنوان مدیرکل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت خانه ،قول می دهم هر چه سریع تر در این راستا پیگیری می کنم.

گفتنی است،وراث مرحومه حجتی”سال گذشته پیگیر تخریب بنای مورد نظر بودند ولی “شهرود امیر انتخابی هشتبری” به عنوان مدیرکل معزول بنا را واجد شرایط ثبت دانست و مراتب ممنوع بودن تخریب را به مدیریت شهرداری منطقه دو رشت اعلام کرد.

“حلاج پور” با داشتن ارتباط بسیار عمیق با “محمد باقر نوبخت حقیقی” که هم اکنون سمت معاونت رییس جمهوری و ریاست سازمان برنامه و بودجه دارد و برای حوزه ثبت و حفظ آثار تاریخی گیلان کارگشا خواهد بود به طوری که عضو هیات دولت طی روزهای گذشته با سفر به رشت به اتفاق “حلاج پور” از مسجد اردبیلیان ،صفی و مستوفی بر تسریع اجرای روند پروژه‌های مرمتی مذکور تاکید کرد.

امیدواریم خانه مادری “نوبخت حقیقی” هم برای آیندگان ،حفظ و اداره کل میراث استان نسبت به ثبت آن اقدام عاجل کند.

ناگفته نماند مصاحبه قبلی با -مدیرکل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در اواخر فروردین انجام و اردیبهشت ماه نشر یافت،اما پرونده ثبت مسافرخانه فرد در اردیبهشت ماه امسال در استان مطرح و تائید و پس از آن شورای ثبت کشور ثبت شد ولی از ارسال پرونده منزل مادری”نوبخت حقیقی” خبری نیست!

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :