رشهردار رشت بر عرضه محصولات فرآوری شده به صورت سالم و بهداشتی تاکید کرد و اعتقاد دارد؛اقتصاد حمل و نقلی که بخشی از آن از نتایج بیکاری کشاورزی است باید به حداقل برسد.  

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،سید محمد علی ثابت قدم در مراسم  افتتاح بازار برنج محلی در بلوار منظریه رشت با تاکید بر ضرورت بسته بندی مناسب در حوزه توزیع ،اظهار کرد: بسته بندی محصولات به خصوص محصولات استراتژیک باید به نحوی باشد که به برندسازی شهر رشت در حوزه شهر خلاق خوراک شناسی کمک کند.

 وی برندسازی رشت در حوزه شهر خلاق خوراک شناسی را از سیاست های شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت عنوان کرد  و متذکر شد: تمام تلاش را در حوزه های بهداشت و بسته بندی و اشاعه برندسازی خوراک شناسی رشت به استان، کشور و جهان انجام خواهیم داد.

 این مسئول بر بهینه سازی اقتصاد شهری بر مبنای کشاورزی، از مرحله کاشت محصولات کشاورزی که هنر بانوان استان است تا مرحله عرضه محصولات فراوری شده که باید بهداشتی و سالم انجام بپذیرد تاکید و  افزود: این یک توسعه درون زا مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی خواهد بود و می تواند ما را به نقطه مطلوب بهره وری اقتصادی برساند.

ثابت قدم، نسبت به کاهش فاصله شهر و روستا، هم در نوع طبقات اجتماعی و فرهنگی و هم در مساله اقتصادی و بهینه سازی کیفیت، در راستای برند سازی و اعتمادسازی محلی اظهار امیدواری کرد .

وی خاطر نشان کرد:به دنبال آن هستیم از طریق برندسازی به یک اشتغال پایدار کیفی و کمی دست یابیم و سهم اشتغال را از کشاورزی و خدمات ناشی از آن و صنایع تبدیلی آن به حداکثر میزان ممکن برسد و بیکاری در این راستا به حداقل برسد.

شهردار رشت ، کاهش مهاجرت ها، دستفروشی ها و ترددهای ترافیکی را از نتایج مثبت این نوع نگاه دانست و اعتقاد دارد؛اقتصاد حمل و نقلی که بخشی از آن از نتایج بیکاری کشاورزی است باید به حداقل برسد .

ثابت قدم،ادامه داد:اقتصاد به گونه ای در گیلان شکل بگیرد که نسبت شهرنشینی به روستا نشینی کاهش یابد و به تعادل بخشی بیشتر همانند سال های گذشته برسد.

 وی در پایان ایجاد اشتغال پایه در کشاورزی و گردشگری روستایی را از راه های رسیدن به این اهداف ذکر کرد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :