کاشف اسرار-26 تیر ماه جاری بود سایت اطلاع رسانی استانداری گیلان واکنش مدیر روابط عمومی استانداری درباره مسئله جانب داری استاندار از تیم های ورزشی خارج از استان را به تصریح، تکذیب و منتشر کرد.

“امیر حسین کبیری”در بخشی از این گفتگو در ادعایی عجیب و قابل توجه درباره شخصیت استاندار، ادعا کرد : ” افکار عمومی با قانون مندی دکتر زارع آشنا هستند”

اگر خواننده ای این اظهارات کارمند استانداری را رویت کرده باشد و یا در آینده مشاهده کند،شاید تصور بکند چنان “کبیری” کلام حق را بر زبان رانده و منتشر کرده که جای هیچ ایرادی نیست .

با مداقه در این عبارات به این نتیجه دست خواهیم یافت که شخص مذکور احتمالا برای یک لقمه نان،مجیز گو استاندار غیر بومی می شود و ادعای نادرست و کذب نشر داده است .

یکی از موارد برای اثبات نشر اکاذیب می توان به نشر سمت حقوقی” مدیریت روابط عمومی استانداری گیلان”برای “کبیری” در خبر مذکور اشاره کرد و این در حالی است ،او دارنده سمت” معاون روابط عمومی و تشریفات دفتر استاندار و معاون روابط عمومی استانداری “است.

“کبیری” در بخشی از این گفتگو،”زارع” را “قانون مند” می داند،این در حالی می باشد این ادعا کذب محض بوده و برای اثبات این موضوع می توان به عدم اجابت برخی درخواست ها در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات،اشاره کرد.

طبق قانون مذکور در هرصورت پاسخ گويي حداكثر نبايد بيشتر از 10 روز باشد(ماده 8)‌و مسئوليت مربوط اجراي اين قانون بر عهده بالاترين مقام دستگاه و موسسه است(ماده 11 و تبصره آيين نامه اجرايي )‌.

دعوت از اصحاب رسانه به صورت گزینشی و تبعیضی جهت حضور در برنامه های استانداری از دیگر موارد اثبات کردن عدم قانون مند بودن استاندار و معاون روابط عمومی است.

رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه‏های مادی و معنوی از اصول قانون اساسی و عدم دعوت گزینشی به نشست های خبری و تبعیض قائل نشدن در دعوت از خبرنگاران جزو مفاد مهم مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری مصوبه شورای عالی اداری است،در غیر این صورت قابل طرح شکایت علیه متخلف یا متخلفین در مراجع اداری و قضایی است.

بی توجهی استاندار به درخواست برخی از شهروندان برای ملاقات مردمی هم خلاف ادعای قانون مندی او بوده و مستند موجود است.ضمن اینکه صندلی ارباب رجوع دورتر از استاندار و مدیران استانی نزدیک با نماینده عالی دولت است!!!!

حضرت علی (ع)در منشور جاوید حکومتی خویش به مالک اشتر، تأکید می فرماید:

وَاجعَلْ لِذَوِی الْحاجاتِ مِنْکَ قِسْماً تُضَرِّغُ لَهُمْ فیه شَخْصَکَ وَ تَجْلِسُ لَهُمْ مَجْلِساً عامّاً فَتَتَواضَعُ فِیهِ للّهِ الّذی خَلَقَکَ و تُقْعِدَ عَنْهُمْ جُنْدَکَ وَ اَعْوانَکَ مِنْ اَحْراسِکَ حَتّی یُکَلِّمَکَ مُتَکَلِّمُهُمْ غَیرَ مُتَعْتِعٍ

برای ارباب رجوع، وقتی مقرر کن که شخصاً به امور آنان رسیدگی کنی. برای آنان مجلس عمومی و همگانی تشکیل بده و در برابر خدایی که تو را آفریده فروتن باش و سپاهیان و یاران و نگهبانان خود را از این مجلس دور ساز تا سخن گوی آنان با صراحت و بدون ترس و لکنت، مطالب خود را با تو در میان بگذارد.

به تصویر ملاقات مردمی استاندار دقت کنید معاون امور اقتصادی و مدیرکل حوزه دفتر استاندار در کنار او قرار دارد و این امر خلاف فرموده امام علی (ع) می باشد که فرمودند:”سپاهیان و یاران و نگهبانان خود را از این مجلس دور ساز تا سخن گوی آنان با صراحت و بدون ترس و لکنت، مطالب خود را با تو در میان بگذارد

مسئول برگزاری ملاقات مردمی و دعوت از اصحاب رسانه “کبیری”می باشد و او که از 26 آبان ماه سال گذشته عهده دار مسئولیت ” معاونت روابط عمومی استانداری” شده با اعمال سیاست های احتمالی غرض ورزی و تبعیضی مانع از گردش آزاد اطلاعات و حضور رسانه های دارای مجوز در برنامه ای استانداری شده است و این سئوال در ذهن تداعی شده آیا ریگی به کفش دارند از حضور رسانه مستقل واهمه دارند؟

نقض دستورالعمل استاندار سابق گیلان درباره تشریفات زدایی و ممنوعیت ایجاد کاروان خودرویی در سفر اخیر سرپرست وزارت صمت به استان یکی از دلایل عدم قانون مندی استاندار و معاون روابط عمومی است.

النهایه صداقت در گفتار و رفتار یکی از عواملی است که باعث جلب اعتماد و پیشرفت در کارها می‌شود؛ از همین رو، رهبر انقلاب در بیانات خود خطاب به مسئولان همواره بر داشتن صداقت با مردم و پرهیز از فریب و دو رویی تاکید کرده‌اند.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :