کاشف اسرار-طبق بخش نامه سازمان اداری و استخدامی کشور از تاریخ ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در تمامی ادارات، بانک‌ها و مراکز ارائه خدمات عمومی برای کلیه ارباب رجوع و کارکنان الزامی می باشد و از ورود افراد فاقد ماسک جلوگیری و خدمات مورد درخواست آنان ارائه نمی شود.

به گزارش کاشف اسرار،متاسفانه در شورای اسلامی شهر رشت که ریاست آن بر عهده ” اسماعیل حاجی پور ” می باشد سرپیچی از مقررات دولت گوش فلک کر می کند و با دهن کجی به اظهارات رئیس جمهوری و بخش نامه سازمان امور استخدامی کشور،با قلدری تصاویر عدم استفاده از ماسک توسط برخی از اعضاء پارلمان شهری و کارکنان ،بارها در سایت اطلاع رسانی نشر یافت.

حتی اشخاصی که مسئولیت برگزاری نظم در جلسات را بر عهده دارند خودشان هم از ماسک استفاده نمی کنند تا بخواهند از ورود اعضاء و کارکنان بدون استفاده از ماسک جلوگیری کنند،پس چه ضرورت دارد از بیت المال به آنان حقوق و مزایا پرداخت بشود؟ عدم استفاده از این گونه نیروهای حفاظت،مقررات زیر پا می گذارند،ضرورت ندارد.

بنا به تصاویر منتشر شده از جلسات شورای اسلامی شهر، من جمله 153″ فرهام زاهد آجی بوزایه” ،””محمد حسن علی پور کسبخی”،” حجت جذب” و حامد عبداللهی” و به اتفاق یکی از کارکنان حفاظت جلسات از ماسک استفاده نکرده اند.

از استاندار غیر بومی و هم چنین بازرس گیلان درخواست می شود چنان چه مقید به اشاعه استفاده از ماسک و مقررات دولت در شورای اسلامی شهر می باشند، هر چه سریعتر به این وظیفه ورود کرده و با متخلفین برخورد قانونی کنند.

به راستی از “حاجی پور” که به قانون مبارزه به دخانیات توجهی نداشت و در شورای اسلامی شهر رشت به راحتی سیگار می کشید،می توان انتظار داشت بر استفاده از ماسک توسط برخی از اعضای شورا و کارکنان،نظارت داشته باشد؟

از شورای شهر همدان الگو بگیرید

گفتنی است رئیس شورای اسلامی شهر همدان در سوم تیر ماه امسال طی سخنانی ،تأکید کرد: شورای شهر و شهرداری همدان بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا در راستای الزامی شدن استفاده از ماسک در ادارات، بانک‌ها و مراکز عمومی، از ۱۵ تیرماه امسال هیچ‌گونه خدماتی به ارباب‌رجوع بدون ماسک ارائه نخواهند داد.

بخش نامه 19 تیر 99 وزارت کشور مبنی بر استفاده از ماسک در شوراهای اسلامی شهر و روستا

بر اساس بخش نامه ۱۹ تیرماه معاون وزارت کشور، مسئولان ادارات و واحدهای وابسته و تابعه مکلف شدند ضمن راهنمایی مراجعان در خصوص رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، از ورود کسانی که فاقد ماسک هستند به محیط اداری و مراکز ارائه خدمات جلوگیری و از ارائه خدمات به آنان خودداری کنند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ معاون – توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در بخش نامه‌ای به کلیه استانداران، روسای سازمان‌های وابسته، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران، ادارات کل ثبت احوال استان‌ها و شهرستان، شوراهای اسلامی شهر و روستا و کلیه واحدهای تابعه وزارت کشور، با توجه به نگرانی‌ها درخصوص شیوع بیماری کرونا و براساس مصوبات بیست و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که در ۱۴ تیرماه برگزار شد، تصریح کرد: از تاریخ ابلاغ این بخشنامه کلیه مدیران و کارکنان شاغل در واحدهای مصرح فوق الذکر، ملزم به استفاده از ماسک در محل کار هستند و در صورت عدم رعایت، از ورود آنان به محل کار ممانعت بعمل آمده، بدیهی است هر نوع عدم همکاری و توجه به این امر از سوی کارکنان منجر به عدم امکان حضور آنان در محل کار گردد، غیبت تلقی و مطابق مقررات با آنان برخورد خواهد شد.

در ادامه بخشنامه “جواد ناصریان”تاکید شده است؛ مسئولان ادارات و واحدهای وابسته و تابعه مکلفند ضمن راهنمایی مراجعان و متقاضیان دریافت خدمات در خصوص رعایت کامل دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی محیط اداری، از ورود کسانی که فاقد ماسک هستند به محیط اداری و مراکز ارائه خدمات و واحدهای عملیاتی جلوگیری نموده و از ارائه خدمات مورد درخواست آنان خودداری نمایند.

در پایان این نامه تصریح شده است؛ مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه به عهده استانداران و روسای سازمان‌های وابسته و تابعه و شهرداران است.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :