کاشف اسرار-ساعاتی قبل نشست شورای اداری رودبار با حضور استاندار گیلان به منظور معارفه نماینده جدید این شهرستان با حضور گسترده اعضاء برگزار شد.

به گزارش کاشف اسرار،این نشست در حالی با حضور “ارسلان زارع” ،هیات همراه از جمله محافظین برگزار شد که وی تیر ماه امسال برگزاری مراسم های عروسی در استان با هدف جلوگیری از شیوع کرونا ممنوع اعلام کرد.

وی در حالی برگزاری مراسم های عروسی را ممنوع اعلام کرده بود که شیوع کرونا به خط قرمز در گیلان نرسیده بود ولی مرداد ماه جاری در برخی از مناطق استان به حد خطرناک رسیده است،اما برگزاری مراسم معارفه روز جاری شورای اداری با تعدد جمعیت جزو ممنوعیت ها محسوب نمی شود.جل الخالق

از نماینده عالی دولت در گیلان سئوال می شود اعلام برخی از ممنوعیت ها جهت برگزاری مراسم های شادی باور کنیم یا اجرای مراسمی مثل شورای اداری امروز در رودبار با حضور شما؟ممنوعیت برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران به مناسبت 17 مرداد باور کنیم یا قسم حضرت عباس(ع) باور کنیم یا دم خروس؟

:no_entry: آیا قرمز شدن وضعیت ویروس کرونا فقط برای لغو مراسم تجلیل از خبرنگاران تابع مصوبات ستاد مدیریت کرونا بوده است و چرا موجب لغو دیگر جلسات و مراسم ها نمی شود

به ” زارع” به عنوان نیروی غیر بومی شاغل در استان متذکر می شویم اینجا سرزمین میرزا کوچک خان جنگلی به عنوان دلاور مرد گیلانی و ایران زمین بوده که آوای مبارزه این چهره ماندگار به برخی از کشورهای همسایه رسیده است و با اعمال تبعیض مخالف می باشیم.

یاد آور می شویم طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مصوبه شورای عالی ا داری در راستای حقوق شهروندی در نظام اداری اعمال تبعیض ممنوع بوده و شما به عنوان استاندار ملزم به رعایت آن می باشید در غیر این صورت می توان طبق ماده هشتم قانون تخلفات اداری و ماده 576 قانون مجازات اسلامی و سایر قوانین و مقررات شما را تحت تعقیب قرار داد.

امیرالمؤمنین(ع) در جای جای نهج البلاغه مردم و کارگزاران خویش را به اجرای عدالت توصیه می کند. در نامه 53 خطاب به مالک اشتر فرموده اند: «دوست داشتنی ترین چیزها در نزد تو، در حق میانه ترین، و در عدل فراگیرترین، و در جلب خشنودی مردم گسترده ترین باشد، که همانا خشم عمومی مردم خشنودی خواص را از بین می برد، امّا خشم خواص را خشنودی همگان بی اثر می کند».

حضرت در جای دیگری از فرمان تاریخی خود به مالک اشتر می فرماید: «انصاف برقرار کن میان خدا و مردم، و خویشتن و دودمان خاص خود و هر کس از رعیت که رغبتی به او داری و اگر چنین انصافی را برقرار نکنی، مرتکب ظلم گشته ای و کسی که به بندگان خدا ظلم بورزد خصم او خداست از طرف بندگانش و هر کسی که خدا با او خصومتی داشته باشد دلیلش را باطل سازد و او با خدا در حال محاربه است».

حضرت در نامه ای به فرمانروای حلوان، اسود بن قطب می نویسد: «پس باید کار مردم در حقی که دارند در نزد تو یکسان باشد که از ستم نتوان به عدالت رسید» (احمدخانی، 1379، صص 101-109).

النهایه این سئوال در ذهن تداعی شده است آیا استاندار نشست تجلیل از خبرنگاران را به بهانه کرونا لغو کرده که خدای نکرده در برابر آماج انتقادات برخی از اصحاب قرار نگیرد؟ اگر پاسخ فوری ندهند به منزله مثبت بودن در بر قرار نگرفتن انتقاد است و بداند از طریق رسانه می توانیم این انتقاد را به گوش همگان برسانیم.

فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل بهداشتی کاملا در تصاویر مشهود است

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :