کاشف اسرار– مراسم اولین سالگرد درگذشت”استاد مرحوم افشین پرتو“یکی از نویسندگان و پژوهش گران تاریخ ایران به ویژه استان گیلان 27شهریور ماه جاری، در رشت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،این مراسم از ساعت 17 تا 20 در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص)رشت و با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی و فرهنگی برپا خواهد شد.

“مرحوم پرتو” در 26 شهریور ماه سال گذشته و در سن 66 سالگی چشم از جهان فرو بست و از او کتب و مقالات متعدد تاریخی به یادگار مانده،که یکی از معروف ترین کتب وی،”تاریخ گیلان از آغاز تا برپایی جنبش مشروطه”است.

مشروطه و گیلان؛ تاریخ رویدادهای گیلان در دوران مظفرالدین‌شاه و محمدعلی‌شاه قاجار، گیلان و خیزش جنگل؛ تاریخ گیلان در دوران احمدشاه قاجار، دانشنامه فرهنگ و تمدن گیلان از دیگر آثار”مرحوم پرتو”بوده است.

مرحوم پرتو دارای دو فرزند به نام های” اپامه و مزدک” می باشد و از موسسین  یکی از احزاب اصلاح طلب استان گیلان بوده که سالها قائم مقامی دبیرکل این تشکیلات سیاسی را بر عهده داشته و تاکنون جلساتی برای برپایی مراسم  اولین سالگرد درگذشت،برگزار شده است.

مرحوم پرتو که سالهای آخر عمر خویش را در سیاهکل سکونت داشته که از جمله شاگردان وی می توان به محمد اکبر زاده(معاون اسبق سیاسی و امنیتی استانداری و مدیرکل فعلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان)،محمد قوچانی(روزنامه نگار و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران)،خلیل اخوان اصغری(مدیر مسئول رسانه)، طاهره ظهر ریحانی(مدیرمسئول رسانه) و سید محمد علی ثابت قدم(شهردار رشت)اشاره کرد.

سال گذشته و به مناسبت درگذشت”مرحوم پرتو”،”محمد رضا عارف“عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ،رئیس بنیاد امید ایرانیان و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی)، پیام تسلیتی صادر کردند.

مرحوم پرتو در دبیرستان شهید بهشتی رشت با محمد باقر نوبخت حقیقی(سخنگوی دولت و معاون رئیس جمهوری دولت یازدهم)همکاری داشته است.

لازم به ذکر است از سوی خانواده مرحوم پرتو،خلیل اخوان اصغری به عنوان مدیر اجرایی سالگرد در اوایل ماه جاری برای فرهنگی شدن مراسم، انتخاب شد.

 

 

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :