کاشف اسرار-امروز با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه،استاندار گیلان،تعدادی از مقامات استانی و کشوری بدون حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان،مراسم ریل گذاری راه آهن رشت به کاسپین و انزلی در فلکده شهرستان رشت آغاز شد.

به گزارش کاشف اسرار، یکی از گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی به طول 40 کیلومتر برداشته شد.

عملیات زیرسازی پروژه در سه قطعه درحال انجام است و هم اکنون عملیات ریل گذاری این مسیر با اعتباری افزون بر 4 هزار و 25 میلیارد ریال آغاز شد.

راه آهن رشت به کاسپین و انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین به رشت و انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح ، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود .

اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس ، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

معاون رئییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه این مراسم به سئوال خبرنگار ” پایگاه خبری کاشف اسرار” مبنی بر تاکید وزارت میراث فرهنگی در راستای نداشتن مطالعات ساخت مسیر راه آهن مذکور با ارسال مکاتبات ،به وسیله سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در 26 مرداد امسال،واکنش نشان داد.

محمد باقر نوبخت حقیقی” با تاکید بر این که مسیر راه آهن رشت به انزلی و آستارا” دارای مطالعات از وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری است،اظهار کرد :دستگاه نظارتی برای این پروژه سازمان برنامه و بودجه کشور است.

اینک سئوال می شود وزارت میراث فرهنگی یا به تبع آن اداره کل استان گیلان از 26 مرداد ماه امسال تا قبل از برگزاری مراسم ریل گذاری مسیر مذکور نسبت به انجام مطالعه و موافقت با اجرای پروژه موافقت کرده است؟ لازم به تاکید است به قید فوریت با مستندات پاسخ داده بشود،در غیر این صورت دلیلی بر عدم مطالعه و تائید تلقی می شود.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :