کاشف اسرار-سر کنسول گر روسیه در رشت،منطقه آزاد انزلی را یکی از قوی ترین مناطق آزاد ایران دانست و گفت:روسیه خوبی با این منطقه آزاد دارد.

کنسانتین آلکسیف در گفتگو با خبرنگار کاشف اسرار،اظهار کرد:مطمئن هستم که در آینده نزدیک این همکاری محصول و ثمر خود را  به بار می نشاند.

این مسئول،خاطر نشان کرد:همکاری های روسیه با منطقه آزاد انزلی در زمینه های حمل و نقل،تجارت و به ویژه در ایجاد مسیر جنوب به شمال(نوستراک)یکی ازمهم ترین و مبرم ترین هم کاری ها است.

آلکسیف،با بیان این که هزینه زیادی و به صورت مشترک بین منطقه آزاد انزلی و دولت روسیه صورت گرفته است،برای اجرای این طرح ها ایران و روسیه پول دارد.

وی ابرازکرد:تا آخر امسال ،خط راه آهن به رشت  و بعد به انزلی می رسد و راه اندازی این خط راه آهن برای ایران و روسیه،برای حمل و نقل کالا  و ارائه خدمات،نقش مهمی در توسعه بین این دو کشور دارد.

این دیپلمات کشور روسیه،یاد آور شد:در هفته جاری انتخابات پارلمان کشور روسیه برگزار و مهم این است که این انتخابات پشتیبانی کامل مردم روس از “ولادیمیر پوتین- رئیس جمهوری روسیه”را نشان داد.

آلکسیف،تصریح کرد:حمایت مردم روسیه از رئیس جمهوری روسیه،نشان دهنده این است که سیاست خارجی این کشور من جمله نسبت به ایران تغییر نخواهد یافت و با یک دیگر دوست هستند.

وی ادامه داد:از سوئی دیگر،جمهوری اسلامی ایران به مدت طولانی و دراز به عنوان دوست ما و کشور نزدیک باقی می ماند،

به گفته این مسئول،ایران و روسیه،کشورهایی  هستند که دارای منافع و اهداف شبیه و یا یکی در منطقه و جهان دارند و این مسئله خیلی مهم  و یکی از مهم ترین و شاید مسائل امروزاست .

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :