کاشف اسرار-11 ماه و 18روز از پایان یک هفته ای ایام تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سپری شده است که طی 7 روز ” حسن محمد یاری ” به عنوان یکی از کاندیداهای حوزه انتخابیه طوالش،ماسال و رضوان شهر در خانه ملت سخنرانی های متعددی بین اقشار مختلف داشت و به شدت از عملکرد نماینده وقت انتقاد کرد،به حدی سخنرانی کرد تارهای صوتی حنجره او گرفت.

این حقوق دان ،قاضی و وکیل دادگستری در ایام مجاز تبلیغاتی از وضعیت بیکاری شدید در این حوزه انتخابیه ابراز گلایه و ناله های فراوان می کرد و قول داد در صورت انتخاب به سمت نماینده مردم از میزان بیکاری جوانان بکاهد.

” محمد یاری ” با برگزاری انتخابات و کسب موفقیت به خانه ملت راه یافت و هم چنان از زمان انتخاب به عنوان نماینده منتخب و علاوه بر آن شروع به کار مجلس ،ناله های مکرر از وضعیت نامناسب بیکاری مردم تالش بزرگ داشته است.

وی مهر ماه امسال گفتگویی با پایگاه خبری ” خزر ” داشت و با اشاره به حرف و حدیث ها در خصوص تعدیل نیرو و اخراج برخی از کارگران از چوکا ،بر ایستادگی خودش در برابر این اقدام ،تاکید کرد.

این مقام در ادامه با بیان این که : ” تمام افتخار بنده این است که بتوانم یک نفر را بر سر کار ببرم،متذکر شد : به همان اندازه بیکاری خط قرمز بنده است. وقتی یک نفر از کار بیکار می شود، یک خانواده ساقط می شود.

“محمد یاری با تصریح بر این که ” اصلا قابل توجیه نیست. ما به دنبال استفاده از ظرفیت واقعی چوکا هستیم،ادامه داد: چوکا باید به روزهای اوج خود بازگردد و تاکید داشت : “تمام افتخارم ایجاد فرصت شغلی برای یک نفر است“.

به گفته وی،” چوکا در سال های دور حداقل ۹ هزار نفر کارگر داشته، اما الان زیر هزار نفر است”،خاطر نشان کرد : “ما با رایزنی با مجموعه شستا توانستیم یک سرمایه هنگفت در حد ۲۰۰ میلیارد تومان را به چوکا تزریق کنیم. این در حالی است که از سال ۹۴ به بعد شرکت چوکا زیان ده بوده و ۳۶۰ میلیارد تومان هم تا به امروز زیان انباشته دارد.

نماینده مذکور با بیان این که همین امروز که بنده اینجا حضور دارم(زمان گفتگو)، چوکا باز هم در حال زیان دهی است ،اظهار کرد : “اگرچه ما توانستیم این زیان را کم کنیم. یعنی از ۶٫۷ میلیارد تومان در ماه به ۱ میلیارد تومان رساندیم.

محمد یاری”،ابراز داشت :خوش بختانه با افزایش تولید ما توانستیم بالانسی را ایجاد کنیم و انتظار هم داریم که در آینده نزدیک بتوانیم با بالاتر بودن تولید، از زیان دهی خارج شویم و حداقل مانع از انباشتگی ضرر شویم و در ادامه بتوانیم به سودهی برسیم و زیان های قبلی را هم جبران کنیم.

وی در پایان،تاکید داشت : ” الان تمام تلاش و همت مدیرعامل و مسئولان این است که بتوانیم سروسامانی به چوکا بدهیم که حداقل بتوانیم کارگران فعلی را حفظ کرده و با افزایش تولید نیروهای جدیدی را هم جذب کنیم”. 

به گزارش کاشف اسرار،از طرح سخنان عضو فعلی مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی ،بالغ بر 4 ماه سپری شده و ” محمد یاری ” طی دیدارهایی با برخی از مسئولان ،همواره یکی از موارد بیان شده در جلسات ،ابراز انتقاد و ناله از بیکاری جوانان حوزه انتخابیه بوده که در رسانه ها منتشر شد.

او که تمام افتخارش را در گفتگو با ” خزر آنلاین ” را ” ایجاد فرصت شغلی برای یک نفر ” عنوان کرده بود،احتمالا هم اکنون به این آرزو رسیده است، زیرا یکی از حامیان و عضو ستاد انتخاباتی و رفیق و شفیق که در سنوات گذشته و زمان فعالیت برادر بزرگترش به عنوان نماینده طوالش،شهردار ماسال بود به کرسی ” عضویت در هیات مدیره و معاونت شرکت تولیدی چوکا” ( زیر مجموعه شستا سازمان تامین اجتماعی کشور) دست یافت و خودش عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و با تامین اجتماعی در ارتباط است.

سخن از ” باقر کاظمی ” از شهروندان ماسالی و هم ولایتی برادران ” محمد یاری ” فارغ التحصیل کارشناسی علوم تربیتی از دانشگاه سراسری اراک می باشد که زمان فعالیت ” بهمن ” به عنوان نماینده اسبق این حوزه انتخابیه در مجلس،عضو شورای اسلامی شهر و پس از آن شهردار ماسال بود.

او در زمان انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی یکی از اعضای اصلی ستاد ” حسن محمد یاری ” محسوب می گردید،فعالیت در نمایندگی شرکت حشمت رود به عنوان معاون داشت،اما با انتخاب و راهیابی ” حسن ” به خانه ملت، عصر پنجشنبه 99/5/2 طی حکمی از سوی رامین زمانی فرد( مدیرعامل مجتمع چوکا)، به عنوان سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی این شرکت منصوب گردید و هم چنان عهده دار این سمت است.

نکته جالب تر حضور نماینده مردم طوالش،ماسال و رضوان شهر در مراسم اعطای حکم سرپرستی معاونت توسط مدیر عامل مجتمع چوکا به ” باقر کاظمی ” می باشد و این سئوال در ذهن تداعی شده آیا او با حمایت نماینده مذکور به این سمت منصوب شده است؟ ” محمد یاری ” هنگام اعطای حکم لبخند برلب دارد و احتمالا ناشی از این باشد که مهر ماه گفت : ” “تمام افتخارم ایجاد فرصت شغلی برای یک نفر است“.

النهایه سوال دیگر را پاسخ گو باشند آیا حافظ شیرازی ( برادر زن حسن محمد یاری ” و چنگیز بختیاری ( از دوستان برادران محمد یاری ) هم در مجتمع چوکا مشغول به کار می باشند؟ آیا لبخند مدیر مجتمع هم از استمرار فعالیت در این سمت و برخورداری از حمایت برادران ” محمد یاری ” است ؟ اگر به سرعت با ارائه اسناد نسبت به تنویر افکار عمومی نپردازند،دلیل محکمی بر تائید شنیده هاست.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :