کاشف اسرار- مدیر ارتباطات شهرداری رشت به عنوان مسئول سایت اطلاع رسانی این نهاد در روز جاری خبر انتصاب ” سرپرست سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی ” این نهاد عمومی غیر دولتی منتشر کرد .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ” کاشف اسرار ” با حکم ” سید محمد احمدی ” ، ” علی خانواده محجوب ” با نام مستعار ” یاسر ” که معاونت فنی و اجرایی سازمان میادین شهرداری در کارنامه کاری او رویت می شود، به سمت ” سرپرست سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی ” منصوب شد.

وی در حالی به این سمت منصوب شده که بنا به اطلاعات لازم، در دوران ده ماهه فعالیت ” علی بهارمست ” به عنوان : ” سرپرست شهرداری رشت ” از نیروهای ” قرارداد کار معین ” بوده و این سئوال در ذهن تداعی شده آیا عهده داری مدیریت یک سازمان زیر مجموعه شهرداری مرکز قانونی است ؟

ضرورت دارد هر چه سریعتر شهردار مدعی قانون مداری و مدیر حراست و بازرسی شهرداری مرکز در راستای تنویر افکار عمومی با ذکر مواد قوانین و مقررات جاری در کشور و ارائه مستندات بپردازند

در صورتی که قراردادی بودن این پرسنل شهرداری استمرار داشته باشد، آیا انتصاب ” علی محجوب خانواده ” مغایر با مفاد بخش نامه نامه شماره 91711 مورخ 95.7.18 وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دارد که در آن تاکید شده رئیس سازمان وابسته به شهرداری باید از میان کارمندان رسمی یا پیمانی شهرداری ها یا یکی از دستگاه های اجرائی موضوع ماده 5 قانون خدمات مدیریت کشوری منصوب بشود.

برابر بخش نامه نامه”عبدالرضا رحمانی فضلی”،این گونه افراد اگر در طول مدت خود،حداقل 2 سال سابقه ریاست یکی از سازمان های وابسته به شهرداری ها را دارا باشند،به شرط داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی از شرایط احراز رشته های تحصیلی در جدول پیوست بخش نامه برای تصدی ریاست همان سازمان یا سازمانی که از محل خدمت آن سازمان یا سازمان های دیگر ایجاد شده است،مستثنی می باشند.

النهایه آیا بخش نامه وزیر کشور هم چنان دارای اعتبار می باشد یا ملغی شده است ؟ اگر انتصاب یاد شده برابر قانون می باشد ، ضرورت دارد روابط عمومی شهرداری مرکز هر چه سریعتر مستندات لازم برای ” پایگاه خبری کاشف اسرار” ارسال کنند.

مجموعه وظایف مدیریت بازرسی شهرداری رشت

مطالعه و بررسی رویکردها، روشهای نوین مدیریت و برنامه ریزی، سازمان دهی، هدایت و راهبری، تقسیم کار، کنترل و نظارت بر منابع انسانی و به کارگیری فنون بازرسی در راستای انجام شرح وظایف مدیریت بازرسی.
هدایت عملیات بازرسی و کنترل عملکرد و نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین، تصویب نامه ها، بخ شنامه ها و دستورالعمل های صادره در مرکز، مناطق، سازمان ها و سایر دوائر ذیربط.
هدایت عملیات بازرسی، کنترل و نظارت از مجموعه فعالیت های مستمر، منظم و هدف دار.
هدایت عملیات جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در مراحل قبل، حین و بعد از اقدامات و تطبیق عملکرد مجموعه با اهداف و تکالیف قانونی.
برنامه ریزی برای نظارت، بازرسی و کنترل عملکرد و رفتار مسئولان و کارکنان از حیث انجام وظایف و امور محوله رعایت قوانین و مقررات موضوعه.
اعمال تدابیر لازم جهت اعلام نظر در خصوص توانایی، لیاقت و شایستگی های عمومی، معیارهای تخصصی و تجربی افراد در انتصابات و ترفیعات در مجموعه شهرداری.
اعمال تدابیر و تمهیدات لازم برای شناسایی و اعلام موارد تخلف و نارسایی ها، سوء جریانات، مفاسد اداری و مالی.
اعزام بازرس یا گروه بازرسی و تحقیق درباره ی موضوعات، پرونده های تخلفاتی که ضمن اجرای فعالیت های شهرداری از طرف کارکنان و مسئولان صورت می گیرد و تعیین و تشخیص نوع تخلف، حدود مسئولیت آن،ارائه گزارشات لازم از نتایج بازرسی های انجام شده به شهردار یا مراجع ذیربط.

پایان پیام

اشتراک این خبر در :