کاشف اسرار-30 اسفند ماه 1399 بود رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، سال جدید را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌ زدایی‌ ها» نام گذاری کردند و به اطلاع عموم مردم ایران اسلامی و جهانیان رسید.

سرپرست سابق سازمان منطقه آزاد انزلی که چند روز قبل با این سمت وداع کرد و هم اکنون عضو موظف هیات مدیره این تشکیلات دولتی می باشد پس از گذشت چندین ساعت از نام گذاری سال جدید توسط حضرت ” آیت الله سید علی خامنه ای ” با نصب شعار های متعدد در تابلوهای محدوده سازمان موافقت کرد و نصب شد.

” سید مهدی نقوی ” در حالی با نصب این تابلوها،بنر ها و شعارهای سال موافقت کرد که رهبر انقلاب طی سخنانی که نوروز 1390 در حرم رضوی داشتند با نصب این گونه شعارها به شدت مخالفت کرد و امر ” حضرت آیت الله خامنه ای ” به عنوان ولی امر مسئولین بر همگان علی الخصوص مسئولان ضرورت داشته و دارد.

معظم له در سخنان نوروزی 10 سال قبل فرمودند : ” البته من این نکته را حتماً تذکر بدهم؛ گاهی اوقات این شعاری که ما برای سال اعلام میکنیم، بعد ناگهان میبینیم همه‌ی در و دیوارهای تهران و شهرهای دیگر پر شده از تابلو، که این شعار رویش نوشته شده. این فایده‌ای ندارد. گاهی کارهای پرهزینه‌ای انجام میگیرد؛ چه لزومی دارد؟ آنچه که من از مسئولین و از مردم عزیزمان توقع دارم، این است که این شعار را بشنوند، باور کنند و دنبال کنند. تابلو کردن و در و دیوار را پر کردن و عکس زدن و اینها هیچ لزومی ندارد. اگر هزینه‌ای نداشته باشد، لزومی ندارد؛ اگر هزینه داشته باشد، اشکال هم دارد. هیچ لزومی ندارد کارهای پرهزینه را انجام بدهند” .

مقام معظم رهبری در پاسخ به استفتایی مبنی بر این که:” آیا اوامر ولی فقیه برای همه مسلمانان الزام آور است یا فقط مقلدین او ملزم به اطاعت هستند؟ آیا بر کسی که مقلد مرجعی است که اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه ندارد، اطاعت از ولی فقیه واجب است یا خیر؟فرموده اند:

“: بر اساس مذهب شيعه همه مسلمانان بايد از اوامر ولايى ولى فقيه اطاعت نموده و تسليم امر و نهى او باشند، و اين حکم شامل فقهاى عظام هم مى‏شود، چه رسد به مقلدين آنان. به نظر ما التزام به ولايت فقيه قابل تفکيک از التزام به اسلام و ولايت ائمّه معصومين(عليهم‌السلام) نيست”.

از دستگاه های نظارتی ذیربط درخواست می شود و برخورد با سرپرست سابق سازمان منطقه آزاد انزلی ضرورت دارد ، زیرا ” اجرای سلیقه ای فرموده های رهبر انقلاب توسط ” نقوی ” قابل توجیه نیست.

وی در اجرای فرامین رهبری به صورت سلیقه ای عمل کرد او طی سخنانی که در نخستین جلسه شورای اداری سازمان که به تاریخ پنجم فروردین ماه امسال برگزار شد ، داشت ، اظهار کرد : ” اجرای شعار سال جاری مقام معظم رهبری یعنی تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مهمترین اولویت کاری سازمان است

حال این سئوال در ذهن تداعی شده چطور سرپرست سابق سازمان زمان فعالیت در این سمت ،زبانی تاکید بر اجرای شعار سال داشت ولی به فرموده رهبر انقلاب ایام نوروز 1390 توجهی نکرد و بنرهای متعدد شعار سال جاری با امر او در تابلوهای محدوده منطقه نصب شد ؟

در پایان خاطر نشان می شود قانون گذار در ماده 576 قانون مجازات اسلامی ،تاکید دارد : ” چنانچه هر یک از صاحب‌منصبان و مستخدمین و مامورین دولتی و شهرداریها در هر رتبه و مقامی که باشند از مقام خود سوء استفاده ‌نموده و از اجرای اوامر کتبی دولتی یا اجرای قوانین مملکتی و یا اجرای احکام یا اوامر مقامات قضائی یا هر گونه امری که از طرف مقامات قانونی ‌صادر شده باشد جلوگیری نماید به انفصال از خدمات دولتی از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.”

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :